A ráckevei Goldi Mobility negyven éve beszállítója a BKV-nak. Eddig főként a fővárosi közlekedési vállalat villamosaihoz fejlesztettek és gyártottak alkatrészeket. Nemrég azonban úgy döntött a cég vezetése, hogy megpróbálnak egy új szegmenst is megcélozni, mégpedig a korszerű, környezetbarát autóbuszok piacát.

A Goldi Mobility mérnökei az új buszcsalád megalkotásához, néhány külföldi céget is bevontak, többek között az egyik nagy, a kínai állam résztulajdonában lévő autóbuszgyártó vállalatot, illetve a világ legnagyobb üzemanyagcella-gyártóját, a szingapúri Horizont. A Goldi Mobilty az autóbuszok tervezésénél figyelembe vette a hazai és az európai piaci igényeket, így végül úgy döntöttek, hogy első körben három Goldion márkanevű autóbusz forgalmazását kezdik meg az idei évben hazánkban.
A formálódóban lévő járműcsalád legkisebb tagja az E9 típusjelű autóbusz, amely egy 8,5 méter hosszú, akkumulátoros midibusz. Az E9-es midi akár 300 kilométert is meg tud tenni egy feltöltéssel. Ez a busz a néhány járműves kisvárosi üzemeltetőknél jó alternatívája lehet a kisebb dízel buszoknak. A második típus a 12 méter hosszú E12-es, amelynek testvéreiből, nemrég a romániai Suceovában állítottak forgalomba 25 darabot. Ez a busz az E9-eshez hasonlóan akkumulátoros villanyhajtást kapott, és szintén hasonlóan a midihez, maximum 300 kilométer a hatótávolsága.

Mindkét jármű prototípusa a kínai partnernél fog elkészülni. Persze ezek a járművek rendelkeznek európai típusbizonyítvánnyal is, ami azt jelenti, hogy az EU egész területén forgalomba helyezhetőek. A ráckeveiek későbbi terveiben az is szerepel, hogy amennyiben megfelelő fogadtatást kapnak az új járművek, akkor létrehoznak a Kis-Duna-parti városban egy autóbusz-végszerelő üzemet, hogy könnyebben és rugalmasabban szolgálhassák ki megrendelőiket.

A Goldidi Mobility legnagyobb dobása azonban a 18 méteres, csuklós, üzemanyagcellás, azaz hidrogénhajtású autóbusz lesz (ezt is villanymotor hajtja, viszont az áramot nem akkuban tárolja, hanem hidrogén és oxigén katalitikus egyesítésével állítja elő). E jármű megépítésének ötlete, akkor merült fel, amikor néhány éve Ráckevén is megpróbáltak befejezni, a végül csúfos kudarcot valló M168d típusú autóbuszt. Miután az IEAG csődbe ment, a Goldinál úgy gondolták, hogy saját erőből építenek egy hidrogénbuszt. Mivel hazánkban semmilyen tapasztalat sincs az üzemanyagcellás hajtásrendszerek járművekbe való beépítésével kapcsolatban, ezért az új autóbusz megépítéséhez a hazai mérnökök kínai és szingapúri kollégáikhoz fordultak segítségül. A külföldi partnerekkel közösen végül úgy döntöttek, hogy közösen egy teljesen új konstrukciót fognak kifejleszteni, amely a H18-as típusjelzést kapta. E járműnek a prototípusát is Kínában szerelik össze, azonban itt már előrehaladott tárgyalások folynak a későbbi magyarországi sorozatgyártásról. A tervek szerint eleinte a H18-as típusból, egy-két tucat találhat gazdára Európában, amelyek mindegyikét hazánkban szerelnék össze.
A hidrogén lehet a jövő kőolaja?
Bármikor termelhető és nem növeli az üvegházhatást. Ez lenne a kulcs a villanyautóhoz is, amellyel nagyobb távolságokat tudnánk megtenni és gyorsan tankolhatnánk.

A ráckevei cég a Goldion buszok leendő üzemeltetőinek egy amolyan bizalomépítő csomagot állított össze. Ez röviden azt jelenti, hogy 300 ezer kilométerig és négy évig garanciát nyújtanak díjmentes szervizzel, ez idő alatt az üzemeltetőnek egy fillért sem kell fizetnie az alkatrészek cseréjéért, illetve a járművek javításáért. Ebbe beletartozik az ingyenes szervizdíj és a kopóalkatrészek díjmentes cseréje a fékbetéttől egészen az ablaktörlőlapátokig, csak a gumiabroncsok esetleges cseréjét kell önerőből megoldania az üzemeltetőnek.
Hogy mennyire lesz életképes ez az igen magas befektetést igénylő üzleti modell, ráadásul úgy, hogy a cég eddig semmilyen állami támogatást nem kapott, az valószínűleg a közeljövőben kiderül. Az azonban már biztos, hogy az E9-es és a E12-es prototípusa tavasszal (várhatóan áprilisban), a H18-as prototípusa pedig a nyár folyamán érkezhet hazánkba.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Tűz ütött ki egy római Tesla kereskedésnél, 17 autó teljesen kiégett
A tűz okát még kutatják.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
