Népszerű, gyorsan növekvő kategóriában jelenik meg a Hyundai új modellje, a Bayon révén, és láthatóan azokat célozták meg vele, akik nem csak a célszerű értékeket keresik, de ki is lógnának a tömegből.
Így a Bayon, bár vetélytársa lesz például a Renault Captur vagy a VW T-Cross típusoknak is, talán mégis a Nissan Juke-hoz hasonlítható leginkább. A tervezők itt is igyekeztek elszakadni a megszokott megoldásoktól, látszatra bármi áron. Erre utal a karosszéria oldalán kialakított, ránézésre kicsit zavaros él-rendszer, a harcsaszájú orr-kialakítás a fura, sokszögletes első fényszórókkal.
A szokatlan formai megoldások alatt persze eléggé megszokott tömegtechnika lakik. A 4,18 méter hosszú, 1,775 méter széles és 2,58 méteres tengelytávú modell az i20 műszaki alapjaira épül, és 411 literes csomagterével jól használható városi modellnek tűnik. Ugyanakkor a kisautó-platform használatának mellékhatásaként ebből a típusból nem lesz összkerék-hajtású változat.
A motorválaszték egyelőre kétféle motor három változatából áll. Az alapkivitelbe 1,2 literes, 84 lóerős négyhengeres szívó benzinmotor kerül, ötfokozatú kézi váltóval. A drágább kivitelekbe viszont az ezres háromhengeres turbós benzinmotort építik, 48 voltos enyhe hibrid hajtással, 100 vagy 120 lóerő csúcsteljesítménnyel, és hétfokozatú dupla kuplungos automata, vagy hatfokozatú manuális váltóval. Szokatlan módon itt a kéziváltós kivitel is igyekszik egyszerűsíteni a vezetést: visszakapcsoláskor gázfröccsel segíti egyeztetni a fordulatszámokat a simább váltás érdekében, gázelvételkor pedig oldja a kuplungot, így az autó elvben hosszabban gurulhat ki.
Az alapváltozat dinamikai szempontból épp csak átlagos képességeket ígér: 13,5 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége pedig 165 km/h. Az ezres turbómotor határozott javulást hoz, bár a két teljesítményszint közt meglepően kicsi az eltérés dinamikai szempontból. A gyengébb változat 10,7, az erősebb 10,3 másodperc alatt gyorsulhat százra. Itt szokatlan módon a dupla kuplungos váltóval lesz lomhább az autó: ezzel a gyorsulás 100 km/h-ra egy kerek másodperccel hosszabb időt vesz igénybe. A turbós modellek végsebessége 183, illetve 185 km/h.
Az autó árazásáról egyelőre nem tett említést a gyártó, és a bevezetésről is csak annyit tudunk, hogy valamikor az év közepe táján kezdődik majd Európában.