2021.03.04. 11:52

Fegyverkezési verseny folyik a legfelső szegmensben, újabb és újabb eszközökkel próbálnak egymásra licitálni a luxus/prémium márkák. Ezek között a legújabb a General Motors tavaly augusztusban az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatalánál levédetett lábmasszázs funkció.

A rendszer alapját a két sorba rendezett légzsebek (203, 208) alkotják
A rendszer alapját a két sorba rendezett légzsebek (203, 208) alkotják

A működési elve nem bonyolult, elektromos levegőszivattyú pumpál fel, és ereszt le két sorba rendezett, egymást fedő légzsebeket, amikre az ember a talpait helyezi. A felfújó-szekvencia adott programok alapján történik, amit a vezérlőről/appról lehet majd kiválasztani. Kérdés, hogy lesz-e külön cipőtartó is, vagy hevenyészve odébb kell-e majd tuszkolni a kétszázezres bőr Grensonokat. Arról sem szól a 16/538897-as számú védjegy-kérelem, hogy az alkalmatosságot egyszerűen a szőnyeg alá lehet-e építeni - tehát meglévő modellekbe is várható a funkció - , vagy nagyobb, akár a padlólemezt érintő módosítás is kell hozzá, ami kizárólag új konstrukciókra szűkítené a lehetőséget. Arról csak találgatások folynak, hogy melyik modellekbe kerülhet a lábmasszázs. A Cadillac a fejlesztés alatt álló zászlóshajójával - a Celestiq elektromos szedánnal -, és a Lyriq nevű, szintén elektromos SUV-val próbálja visszahódítani a prémium kategóriát, így egyelőre e két autó tűnik esélyesnek.

A masszázs persze akkor hatékony, ha érezhető erőt fejt ki, ami ennél a szerkezetnél nem feltétlenül tűnik adottnak. Hacsak szándékosan nem szorítja a légzsebekre a lábát az utas, legfeljebb egy talpnyi súly ellenében dolgozhat a gép, az pedig nem sok. Ezek alapján - elméletben - valódi felfrissítés helyett legfeljebb parasztvakításra tűnik alkalmasnak a szabadalom. Persze nem kizárt, hogy a mérnököknek lesz igaza, és nem egy szkeptikus újságírónak, hiszen az A8-ban régóta működő rokon megoldás egészen kellemes. A reklám szerint legalábbis.

Via auto123.com