Az első Golf GTI előtt tisztelegnek
Idén éppen 45 esztendeje annak, hogy 1976-ban a Volkswagen bemutatta az első Golf GTI-t. A 110 lóerős 1,6-ossal egy igazi legenda született, később is valamennyi Golf-generációból elkészült az ügyeletes hot hatch. Igaz, nem mindig ez jelentette a csúcsváltozatot, hiszen a kettesből volt például G60, a hármasból VR6, a négyesből R32, és így tovább.
A jeles évfordulót egy különlegességgel ünneplik a németek. Ehhez az aktuális Golf-széria, vagyis a nyolcas GTI Clubsportját vették alapul. A motorhoz nem nyúltak, maradt a 300 lóerős teljesítmény és a 400 newtonméteres csúcsnyomaték. Az erő hétgangos DSG-n keresztül jut az első kerekekhez. Így a menetteljesítményekben sem lesz számottevő változás.
A Clubsport 45 különmodell ehelyett a külsőségekre épít. A tetőt és a tetőszpojlert feketére fényezték, a szintén fekete, 19 colos felnik kaptak egy óvatos vörös dekort is. Amellett, hogy a GTI jelzéseket is meghagyták, alaposan megszórták 45-ös emblémákkal a kocsit, ebből jutott kívülre és belülre egyaránt.
A különmodellre március elsején nyitották meg a rendelési ablakot, de csak néhány kiválasztott európai piacon. Az árat 48 ezer euróra, vagyis mintegy 17,6 millió forintra lőtték be. Ez nemcsak a 13,5 milliótól kapható GTI Clubsporthoz, hanem a 14,3 milliós R-hez képest is igen borsos.