Jelenleg a tesztelésnél tart a Rally2 szabályrendszer szerint épített új Audi A1 alapú versenyautó.
Az autó hivatalosan Ekström újonnan alapított ralicsapata, az EKS JC neve alatt fut, az autókat azonban egy dél-afrikai vállalkozás, a Rally Technic építi a számukra. A csapatvezető-pilóta szerint még hátra van a megfelelő beállítások kikísérletezése, de legkésőbb a nyár elejére el szeretnék érni a rajtkész állapotot.
Ekström, aki a karrierje korábbi szakaszában túrakocsi-versenyzőként lett sikeres – egy svéd, és két német túrakocsi-bajnoki címet is szerzett – 2014 óta a ralikrossz-világbajnokságban indult saját csapatával. Audi S1-essel egy bajnoki címet és három második helyet szedett össze eddig. „Amikor bemutatták az új A1-est, azonnal tudtuk, hogy építenünk kell belőle valamit. És elég hamar egyértelművé vált az is, hogy raliautót készítünk.” - mondta az autó megépítésének okáról Ekström.
Az autót egyébként a szabályoknak megfelelően 1,6 literes, turbós négyhengeres benzinmotor hajtja, ötfokozatú szekvenciális váltón és állandó összkerék-hajtáson keresztül. A motor teljesítménye 263 lóerő, ami nem tűnik soknak – a gyári Skoda Fabia R5 harminc lóval erősebb – de ez az érték elvileg még javulhat a későbbiekben.
Az egyelőre nem világos, hogy az EKS JC eladná-e az autót más érdeklődőknek, vagy elsősorban maguknak készítették. Az viszont már most látszik, hogy a festéssel igyekeztek a legendás Quattro S1 szellemét megidézni, amely az Audi fekete-szürke-vörös versenycsíkjai mellett egy dohányszponzor miatt viselte a sárga és fehér színeket. A cigireklám persze lemaradt az A1 raliautóról, de a fényezés egyértelműen az 1980-as évek B csoportos rövid Quattróit igyekszik felidézni.