Háromezerrel több Trabant járja a német utakat most, mint tíz éve

2021.03.08. 23:48

Érdekes cikket adott ki a Die Welt magazin a Center Automotive Research érdekes statisztikáiból, ami a Németországban forgalomban lévő autók számát és megoszlását vizsgálta, konkrétan azt, hogy az miként változott az elmúlt bő tíz évben. Röviden: sokkal több az autó az országban, és még Trabantból is több van most, mint 2010-ben volt. 

Trabant 601 1

A németországi viszonyokat elemző statisztika legfontosabb tanulsága, hogy miközben az elmúlt évek európai közbeszédében egyre nagyobb teret kapott a tömeg- és közösségi közlekedés, a nagyvárosok egymás után szorítanák ki az autókat a központjaikból, a 10-es évek még masszívan az autózás terjedéséről szóltak. Még abban a Németországban is, ami hagyományosan autós ország; 2010-ben 41,7 milliós volt a forgalomba helyezett autóállomány, 2021 januárjára ez 48,2 millió autóra nőtt. Az országban így most 580 autó jut ezer emberre, ami ugyan még mindig nem kiemelkedő érték, Európában például Lengyelországban, Finnországban és Olaszországban is lényegesen magasabb ez a szám, az Egyesült-Államokban pedig 840 autó jut ezer lakosra.

Forgalomban lévő autók száma Németországban (millió darab)
Forgalomban lévő autók száma Németországban (millió darab)

A márkákra bontott statisztika hozta a nagy meglepetéseket. A legérdekesebb adat, hogy Trabantból ma 38 173 van forgalomba helyezve Németországban, nagyjából háromezerrel több, mint tíz éve. A harminc éve nem gyártott Trabikat az utóbbi években kezdték hazavinni és/vagy feltámasztani a németek, csak 2020 januárja és 2021 januárja között ezret regisztráltak belőle a hivatalok.

Az elmúlt évtized legnagyobb vesztese az Opel volt. Bár még most is 4,24 millió jár belőle német rendszámmal, ez húsz százalékkal kevesebb, mint 2010-ben volt. Hasonló mértékben bukott a Renault, a top10 egyetlen franciája, amiből ugyan még mindig van 1,74 millió Németországban, de ez már tizenhét százalékkal kevesebb mint az előző évtized  elején. 

nol

A 10-es évek egyik nagy nyertese a Hyundai volt, a koreai márka szinte a semmiből lépett a kilencedik helyre. 176 százalékot nőtt, aminél figyelemre méltóbb csak a honfitársa, a Kia megjelenése. Abból 2010-ben még éppen csak 22 ezer járt az országban, most pedig már 736 ezer van belőle, ami 3245 százalékos növekedés.

Az Opelt leszámítva a nagy német márkák mind erősödtek otthon. Volkswagenből már tízmilliónál több jár Németországban, ami 15 százalékkal több, mint tizenegy éve volt. Hasonló mértékben nőtt a Mercedes is, ami úgy a második, hogy 4,6 millió jár belőle, és a BMW valamint az Audi is jelentősen nőni tudtak a hazai piacon.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.