A Kia is fejleszt valamit a Hyundai villanyos padlólemezére

2021.03.09. 11:01

Az eddig sem volt kérdéses, hogy a Kia is felhasználja majd a Hyundai csoport E-GMP platformját, amelyre elsősorban drágább elektromos autókat lehet építeni, és most egy kis előzetest is közöltek az első ilyen típusról.

Az EV6-nak elnevezett modellről egyelőre néhány, sötétből előbukkanó körvonalat és részletet mutattak. Ezek alapján egy határozottan sportos tetővonalú, és eléggé rövid orrú modellről van szó, amely a személyautóknál egyértelműen magasabb építésű, de terepjárónak talán túlzás nevezni. Az már ennyiből is sejthető, hogy a viszonylag lapos szögben döntött hátsó ablak ellenére a teljes méretéhez képest nagy utasterű autóról van szó.

Adatokat egyelőre nem közöltek, de meglepő lenne, ha nem alkalmaznák itt is az Ioniq 5-ben már bemutatott motorokat és akkumulátorokat. Ez egy 58 és egy 72,6 kWh-s akkucsomagot jelent, hátsó- vagy összkerék-hajtással. A motorok csúcsteljesítménye a felhasznált akkumulátorcsomag feszültségétől függően változik: a kisebbik akkucsomaggal 170 illetve 235, a nagyobbikkal 217 illetve 305 lóerő érhető el az egy- illetve kétmotoros hajtással. A Kia modellbe persze kerülhetnek eltérő méretű akkumulátorok is, elvégre az E-GMP moduláris rendszer, amelyben viszonylag egyszerűen változtatható a szabvány akkumulátor-modulok száma.

Az EV6 bemutatója nincsen nagyon messze: azt írják, hogy 2021 első negyedévében lesz a premier, azaz március végéig biztosan lerántják a leplet az új elektromos Kiáról.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.