A Renault is új logóra vált

2021.03.13. 16:30

Változik a világ: a Volkswagen, az Opel, a Kia, a Peugeot és a Nissan után a Renault is beáll a sorba, és a korszakváltást kihangsúlyozandó új logót vezetnek be 2022-ben, amit a márka dizájn igazgatója, Gilles Vidal szerint 2024-ig a márka összes autója megkap majd. Az új márkaarculaton 2019 óta dolgoznak, és a Renaulution kapcsán időszerűnek tűnik a bevezetése. 

Érdekesség, hogy szintén 2022-től kezdődően a román testvérmárka, a Dacia is leváltja a saját, sörnyitós emblémáját, helyette pedig egy stilizált DC betű kombináció kerül majd az autókra.

A többséghez hasonlóan a Renault is a manapság divatos lapos dizájnra vált, a két, egymást átfedő rombusz alakzat egyszerre modern és idézi az 1972-es változatot. Vidal szerint az egyszerűbb, felesleges effektek és színek nélküli logó időtállóbb és jelentőségteljesebb a mostaninál, amelyet 2015-ben mutattak be (utóbbi az 1992-ben bevezetett darab kissé felfrissített verziója).

Az 1925-ben bemutatott, ikonikus gyémánt dizájn kilencedik verziója lesz a mostani, amelyet a Renault 5 koncepción lehetett először látni. Épp az autóval és a logóval kapcsolatos pozitív visszajelzések miatt döntöttek a váltás mellett. Hogy melyik sorozatgyártású modellen találkozhatunk vele először, arról még nem esett szó, de valószínűleg a hamarosan bemutatkozó elektromos Megane lesz a szerencsés.

Via Autocar