Jeepster Beach Concept: kedves gyári múltidézés
Ma már nem túl gyakori látvány a Jeepster, pedig fontos lépcsőfok volt a típus a Jeep márka polgáriasodásában. Ebből a típusból készített a gyártó most egy korszerűsített változatot, az aktuális Wrangler műszaki megoldásaival.
A karosszérián nem változtattak sokat, csak a széles terepgumik fölé kerültek szélesebb sárvédők. A jellegzetes, széles motorháztető és keskeny hűtőrács kombináció azonban ugyanúgy megmaradt, ahogy a ferde hátfal. A Beach Concept tetőt nem kapott, csak egy masszív, krómozott bukókeretet és vörös kárpitozású belső teret. Ez utóbbi helyenként fájdalmas kontrasztot ad a világosbarna-metál fényezéssel, amit csak az utastér vajszínű pereme segít oldani.
Az 53 éves karosszériába a Fiattól származó kétliteres turbós négyhengeres került, amely itt a gyári 270 helyett 340 lóerős, és nyolcfokozatú automata váltóval, illetve 4:1-es lassító áttétellel kombinálva került az a Jeepster orrába. Az persze kétséges, hogy van-e értelme ekkora teljesítménynek a 89 centi átmérőjű terepgumikkal kombinálva, az persze kérdéses, de végső soron ez az autó inkább a látványosságról szól, mint a használhatóságról, így az összképből az efféle túlzások sem lógnak ki nagyon.
Az kevéssé valószínű, hogy bármi hasonló gyártásba kerülne a Jeepnél – sokkal inkább arról lehet szó, hogy a gyáriak emlékeztetni próbálnak rá, honnan is indult a polgári SUV modellek karrierje a Jeepnél: a Jeepster Commando volt az a típus, amely megalapozta a későbbi Cherokee és Grand Cherokee modellek sikeres pályafutását.