A neves BMW specialista tuningcég, az Alpina új típussal jelentkezik, amely azonban szokatlan módon közvetlen vetélytársa lesz a gyári BMW M8 Gran Coupénak. Ám biztosan van elég eltérés ahhoz, hogy az Alpina modellje is megtalálja a rajongóit.
Ahogy megszokhattuk, az Alpina a BMW főegységek átalakított változatával kínálja új típusát is. A 4,4 literes V8-as motorból egyu 621 lóerős változatot gyártanak, ez kerül az új B8 Grand Coupé típusba is. Ez ugyan 9 lóerővel kevesebbet ad le, mint az M8-as ugyanezen blokkra épülő motorja, ami két tizeddel hosszabb gyorsulási időt jelent az Alpina esetében százig – 3,4 másodpercet, az M8-as 3,2-jével szemben – viszont aki szívesebben használja a végsebesség-adatot a szomszéddal való számháborúban, az az Alpinával jár jobban. A BMW ugyanis 305 km/h-ig engedi el az M8-ast, míg a B8 az Autobahn hálózat hosszú, üres egyenes szakaszain megfuthatja a 324 km/h-t.
Nem mintha mindennek lenne bármi gyakorlati jelentősége, ahogy valószínűleg az árkülönbség sem jelent sokat a majdani vásárlóknak. Az Alpina B8 alapára 161 ezer euró felett van valamivel, míg a gyári M8 Gran Coupéért 167 ezret kérnek, de kevéssé valószínű, hogy három százalék árkülönbség ilyen összegek mellett bárkinek sokat számítana.
Valószínűbb, hogy az apróságok döntenek majd egyik vagy másik autó mellett. Az Alpinában egy kicsit talán több a kézi munkával előállított alkatrész, és ott a jellegzetes, sokküllős felnigarnitúra, amelyet itt is bevetnek, 20 vagy 21 hüvelykes méretben. Ehhez ráadásul jár kristályüveg fedelű, Alpina jelvényes iDrive tekerő, és átlátszó váltógomb is – és egy ilyen nehéz választásnál az ilyen részletek azok, amik tényleg számítanak.