A WC-ken kezdtek spórolni a Fiat gyárakban
A Stellantis vezetője, Carlos Tavares már januárban arról beszélt, hogy a Fiat olasz gyárai túl drágán termelnek, de arra senki nem számított, hogy ennek kapcsán a takarításon és a mellékhelyiségek számán kezdenek spórolni.
A Mirafiori gyárban, ahol jelenleg a Fiat Új 500 – a csak villanymotorral elérhető új modell – készül, konkrétan azért zárták be a WC-k egy részét, hogy kevesebb takarításra legyen szükség. Emellett lejjebb tekerték a fűtést, és átszervezik a gyár belső anyagmozgatását is. Az egyik szakszervezet, a FIM képviselője szerint tűrhetetlen, ami zajlik: a járványveszély miatt inkább a mosdók számának növelésére, és a takarítás fokozására lenne szükség. Egy másik szakszervezet, a FIOM képviselője szerint azonban ez inkább a túlbuzgó helyi gyármenedzsment számlájára írható, mint a Peugeot-tól érkezett új felső vezetésére.
Carlos Tavares korábbi nyilatkozatai alapján persze érthető a Fiat gyárigazgatóinak igyekezete: úgy néz ki, a Stellantis vezérigazgatója egyfajta belső versenyt hirdetett. A hatékonyabban működő gyárak kapják meg az újabb típusokat, és ezen a téren a Fiat üzemei Tavares szerint hátrányban vannak. És bár azt ígérte, hogy a Fiat-Chrysler és a PSA házasságából származó Stellantis létrehozása nem hoz gyárbezárásokat és elbocsátásokat, ez az állítás nyilván nem feltételek nélkül igaz. Ha az olasz üzemek drágán működnek, az hosszú távon a létüket fenyegeti a cégcsoporton belül. Úgyhogy simán elképzelhető, hogy a WC-bezárás csak a kezdet, és később akár a fizetések csökkentésére is sor kerülhet a korábbi Fiat gyárakban.