Kompakt pickuppal próbálkozik a Hyundai
A koreaiak új típusa lényegében abból indul ki, hogy ma, elsősorban Észak-Amerikában, olyan tömegek járnak platós pickupokkal, akik soha nem térnek le az épített utakról, és soha nem lesz szükségük a kényelmetlen merev tengelyes futómű és alvázas felépítés előnyös tulajdonságaira.
Ugyanaz a logika ez, ami a szabadidő-autók születéséhez vezetett, bár eddig nem próbálkoztak vele sokan. Egyedül a Honda Ridgeline készül hasonló filozófia alapján, amely nem lett egy sikermodell – évi stabil 30 ezret adnak el belőle – bár az is igaz, hogy a Hyundai már az előzetes fotók alapján is sokkal vonzóbb jelenségnek tűnik.
Az orr-rész egyértelműen a Tucson legújabb változatát idézi, és úgy általában is látszik, hogy a formatervezők igyekeztek túllépni a tipikus amerikai pickupok fantáziátlanul szögletes, alapvetően célszerűséget sugárzó karakterén. Annyira ugyan nem radikális a forma, mint az azonos nevű tanulmányé volt 2015-ben – a Mazda RX-8-éra emlékeztető szembe nyíló ajtókat például hagyományos négyajtós kialakítás váltja – de látszik, hogy a Hyundai újszerű megközelítéssel próbál helyet csinálni a Santa Cruz-nak egy olyan kategóriában, ahol még mindig a detroiti gyártók dominálnak.
A Santa Cruz részletesebb bemutatását április 15-ére ígérik, azaz akkor a hiányzó részletekre is fény derül majd.