Megújul az európai Jeep Compass
Tavaly már lecserélték a Compass turbós benzinmotorjait, az idén viszont az Olaszországban gyártott Jeep alaposabb formai megújuláson esik át.
A külső változásai épp csak észrevehetők: a hűtőmaszk alatti légbeömlőket és a ködlámpa-fészkeket az új változaton egy széles fekete betéttel kötötték össze, ez alatt pedig nagyobb felületű lett az alsó légbeömlő. A fényszórók felső LED-sávja éjszaka is új arculatot kölcsönöz az autó orrának. Hátul megelégedtek a lámpák grafikájának átrajzolásával.
Lényegesebb átalakuláson az autó belseje esik át. A korábbi, műszerfalba integrált középső kijelző helyett egy nagyobb, a műszerfal fölé magasodó, tablet-forma érintőképernyőt alkalmaznak – ez lehet 8,4 vagy 10,1 hüvelykes – a hagyományos műszereket pedig egy másik, 10,1 hövelykes képátlójú kijelzővel váltják ki. A Jeep a Tomtom navigációs rendszerét kínálja a típushoz, amely egyebek közt fejlett hangvezérlési rendszert is tartalmaz.
Az új Compass ötféle hajtásrendszerrel érkezik. A legtöbb vetélytárssal ellentétben a Jeep nem válik meg a dízelmotorjától: az 1,6 literes, 130 lóerős Multijet motor tíz lóerővel még erősebb is lett. A két új 1,3 literes, négyhengeres GSE turbómotort már tavaly bemutatták: ez a brazil Firefly család európai rokona, 130 és 150 lóerős változatban érhető el.
Aki ennél a szintnél nagyobb teljesítményre vágyik, kétféle konnektoros hibrid közül választhat: a 4xe jelzésű benzin-elektromos rendszer 190 illetve 240 lóerő csúcsteljesítménnyel érhető el. Itt a villanymotoros hajtásrészt egy 11,4 kWh-s akkucsomag táplálja, amely tisztán villamos üzemben is használhatóvá teszi az autót: a gyengébb változat esetében 49, az erősebbnél 47 km erejéig, feltéve, hogy induláskor tele van az akkumulátor.
Az árakat, illetve a bevezetés pontos menetrendjét egyelőre nem árulták el, de valószínűtlen, hogy néhány hónapnál többet kellene várni az új változatra.