Mindig rájátszottak a furcsaságra a francia csúcsmodellek, elég csak a Citroën XM-re gondolni, ami nem volt egy klasszikus limuzin, vagy ott van a Renault Vel Satis, ami szintén inkább egy jókora ötajtós. Most pedig itt a Citroën C5 X, ami olyan nyúlánk, mint egy limuzin, vonalai alapján lehetne sima ötajtós is, aztán az egészet meg is emelték, hogy szabadidő-autós legyen.
Nem tértek ki az online bemutatón a névre, pedig ez is érdekes dilemma lehetett. Vajon miért kell a régebbi C5-ösökhöz és a jelenlegi C5 Aircrosshoz csapni, amikor 4,8 méteres hosszal már majdnem lehetne C6? Persze, legyen ez az ő dolguk.
Formaterve picikét sem meglepő abban az értelemben, hogy mostanában minden Citroën ilyen bohókásan kusza, barátságosan kerekded. A C5 X-en is megjelentek az összefelé tartó menetfények és a lejjebb csúsztatott fényszórók, ahogyan az új C4-esen és érdekesen hullámzanak az oldalán a vonalak. A 2016-os CXperience tanulmányautó nyomán készült, csak jól kiemelték a 720 mm átmérőjű kerekekkel, 19 colos felnikkel.
Tengelytávja alulról karcolja a 2,8 métert, így az utastér tágas tud lenni és a sok üvegfelülettel meg az otthonos anyagokkal tényleg kicsit közelebb áll a lakberendezéshez, mint az autózáshoz. A csomagtartó alapesetben 545 literes, az ülések döntése után pedig 1640 literre növelhető.
Már nem minden funkcióhoz kell a 12 colos érintőképernyőhöz nyúlni, mert a klíma kezelőfelülete, rendes fizikai gombokkal és tekerőkkel visszaköltözött a középkonzolra. 4 darab USB C csatlakozó, vezeték nélküli töltő is van a fedélzeten. Kényelmét a puhára párnázott üléseken túl a Citroën spéci, hidraulikus ütközőelemekkel ellátott adaptív lengéscsillapítója adja.
Benzines és plug-in hibrid hajtással lesz elérhető a Citroën C5 X, amik közül utóbbit már több modellből ismerhetjük. A 225 lóerős rendszerteljesítményű hibridben az 1,6 literes turbómotor (180 lóerő) mellé jön a villanyos hajtás (hiába az X a nevében, nem összkerekes), aminek akkumulátora 13,2 kWh-s. Helyi emissziómentesen 135 km/órás sebességre képes és legfeljebb 50 kilométerre elég. Zöldrendszám, hello! Szalonokba 2021 végén kerül majd, így később várhatóak a részletes technikai adatok és persze, az árak is.