Aranyszínben búcsúzik a Polestar 1
Mindössze három éves pályafutást terveztek a Polestar 1-es számára, és ez az idő el is telt. A gyártás 2019-es beindítása óta elkészült a tervezett évi 500 autó, így most búcsúzik a típus.
Eredetileg Volvo tanulmánynak indult az S90 orrú kupé: ezzel az autóval kezdték bevezetni a márka új stílusát. Ám az érdeklődés olyan nagy volt, hogy évek múltán ezt a formát választották az önálló Polestar márka bevezetéséhez.
Az 1-esnek elnevezett autót Kínában gyártották, az S90-es elemeinek felhasználásával, és egy 608 lóerős hibrid hajtásrendszerrel, amely egy 304 lóerős kétliteres benzinmotorból, egy 69 lóerős indítómotor-generátorból, és két, egyenként 118 lóerős villanymotorból áll. A 2,34 tonnás kétajtós ezzel a hajtásrendszerrel akár 4,2 másodperc alatt elérheti a százas tempót, és WLTP szabvány szerint mérve akár 124 km-t is megtehet tisztán elektromos hajtással.
A 25 darabos aranyszínű búcsúszéria egyébként nem lesz drágább, mint a többi szériapéldány volt: Észak-Amerikában 155 ezer dollárt, Európában 155 ezer eurót kérnek majd értük.