Megmutatták az új Volkswagen Polót
A jelenlegi VW Polo 2017-ben érkezett, így eljött az ideje a már-már kötelező modellciklus-közepi átdolgozásnak. A változtatások szokás szerint az olcsóbban megváltoztatható alkatrészekre korlátozódnak, de ezúttal egyáltalán nem jelentéktelenek.
Az új Polót elsősorban onnan lehet majd felismerni, hogy ennek már a teljes orrán keresztbe fut egy LED-csík, hátul pedig még jobban belelógnak a lámpák a csomagtartó-ajtóba. Ezekkel a fémlemez-átalakítást alig igénylő módosításokkal elérték, hogy az új változat szemből és hátulról is azonnal megkülönböztethető lesz az régitől. A frissítés kapcsán a Polóban is megjelenik a nagyobb Volkswagenekből már ismert LED-mátrix fényszóró. Ezen felül elsősorban a lökhárítók kialakítása változott az autó külsején.
Belül a dekorációk és a kárpit-anyagok változása mellett a legnagyobb újdonság a teljesen digitális műszerfal: mutatós műszert már az olcsó változatok sem kapnak: ezekben 8 hüvelykes kijelzőn jelenik meg a műszerek képe, és 6,5 hüvelykes a középső érintőképernyő, míg a drágább kiviteleken a műszeregység 10,25 hüvelykes LCD-n jelenik meg, míg középre egy 9,2 hüvelykes kijelző kerül. Emellett új a klímapanel is, a hagyományos gombokat itt is érintős megoldás váltja.
A motorválaszték nem tartogat meglepetéseket: a Polo új változatát csak ezres háromhengeres motorral vezetik be, igaz, ebből rögtön négyféle változatot kínálnak. A turbó nélküli 80 lóerős és 93 Nm csúcsnyomatékú, ezen kívül lesz két turbós benzines, 95 és 110 lóerővel, illetve egy turbós gázhajtású (CNG-s) 90 lóerővel. Hibrid és dízel egyáltalán nem várható, bár későbbre ígérik a GTI változatot, amelybe valószínűleg az eddigiekhez hasonlóan kétliteres turbómotor kerül majd.