Hidrogénhajtású dugattyús motorral kísérletezik a Toyota

2021.04.23. 13:08

Hasonlóval korábban a BMW és a Ford is kísérletezett, de a hidrogénnel hajtott Otto-motort egy ideje már nem fejleszti egyetlen nagyobb cég sem. Ám úgy néz ki, a Toyota most újra rátalált erre a zsákutcának vélt megoldásra.

toyota hidrogen 3ct

A Yaris sportos GR változatából ismert 1,6 literes, háromhengeres turbómotort alakították át úgy, hogy hidrogénnel működjön. A motort a hosszú távú versenyekből álló Super Taikuyu versenysorozatban indított Corollákba építik be. A Toyota szakemberei szerint a versenymotorban a hidrogén gyors égési sebessége előny lehet, ennek révén fürgébb gázreakciót érhetnek el.

A hidrogén belső égésű motorban történő elégetése ugyan jóval tisztábban valósítható meg, mint a benziné. Ám ez a megoldás nem teljesen mentes a károsanyag-kibocsátástól, mivel a folyamat során a vízgőz mellett keletkeznek nitroégén-oxidok, a levegő nitrogéntartalmának az elégéséből.

A Toyota eddig elsősorban üzemanyagcellás hidrogénhajtással próbálkozott. Ám hiába gyártották a Mirait viszonylag nagy mennyiségben, a magas ár, és az üzemanyagtöltő hálózat hiánya miatt ilyen autók még mindig csak néhány kisebb, elszigetelt foltban fordulnak elő, például Kalifornia és Norvégia egyes részein. A hidrogénhajtású dugattyús motor ugyan kevésbé hatékony és tiszta megoldás, de segíthet a hidrogén, mint üzemanyag szélesebb körű elterjesztésében. Valószínű, hogy a Toyota is ezért kezdett vele foglalkozni egyáltalán.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.