Kémfotókon az új 2-es BMW kupé
Annak idején a 2-es sorozattal indult a fronthajtású BMW-k térnyerése a kínálatban, és azóta teljesen elfoglalták az alsó szegmenst: az 1-es, az X1-es, az X2-es illetve az egyterű formájú, és az ötajtós 2-es változatok is a Minivel megosztott fronthajtású platformra épülnek. Ám úgy néz ki, marad egy 2-es BMW, amellyel hűek maradnak a hagyományokhoz.
A kémfotók alapján ráadásul nem csak az sejthető, hogy az új 2-es kupé megmarad a nagyobb modellekből ismert, hosszmotoros CLAR platformon, de az is, hogy a hódfogú BMW orrtól idegenkedő vásárlók talán ebben a típusban találhatják meg azt a konzervatív esztétikai megközelítést, amit a 4-es sorozatban már nem találhatnak meg. Az ilyen részleteken persze könnyen változtathatnak az utolsó pillanatban is, de a prototípuson egyértelműen vízszintesen elnyújtott hűtőrácsot alkalmaznak.
Műszaki értelemben nem várható nagy meglepetés a 2-es kupétól, bár lényeges részlet, hogy a jelenlegi típushoz hasonlóan ebbe is beépíthető lesz a BMW soros hathengerese. Ez az új 1-esbe, ahol keresztirányban van a motor, már nem fér el. Valószínű, hogy az M2-es csúcsváltozat ezzel is érkezik majd, ha nem is olyan nagy teljesítménnyel, mint az M3-as vagy az M4-es. 387 lóerős teljesítményű alapváltozatról szólnak a pletykák, alighanem abból kiindulva, hogy egyes piacokon a Z4 M40i-be is ilyen teljesítménnyel kerül a B58-as blokk. Az olcsóbb változatokba valószínűleg a széles körben használt turbós négyhengereseket építik: ezek közül a legerősebb háromszáz lóerő feletti teljesítményű, ami közútra bőségesen elegendőnek tűnik.
Az új 2-es kupé bemutatására várhatóan még az idén sor kerül, ugyanakkor a forgalmazás már 2022-re csúszhat, ahogy az M-es változatok premierje is.