Vadonatúj Civicet mutatott be a Honda
Az új Civic tipikus evolúciós Honda. A cégre évtizedek óta jellemző gyakorlat, hogy népszerűbb típusait csak két generációnként újítja meg teljesen, a köztes modellváltások inkább alapos frissítésnek tűnnek. Ez a mostani Civic is az utóbbi körbe tartozik: bár látszik, hogy rengeteg apróság változott, az autó jellegében nagyon emlékeztet az elődjére.
Maradt például a szedánra is jellemző ferde hátú forma, de az autó hosszabb lett: a teljes hossza és a tengelytávja is bő három centivel nőtt. Az övvonal is lejjebb került, így a nagyobb ablakok világosabb belső tér kialakítását tették lehetővé, az első tetőoszlopokat pedig valamivel hátrébb helyezték.
A finom aránymódosítások mellett a formai részleteket is teljesen átalakították. Elöl csíkszerű fényszórók és hasonlóan alacsony hűtőrács váltja az előd kifelé keskenyedő, egybefüggő hűtőmaszk-fényszóró egységeit, hátul pedig a korábbi, sarkokba kitolt lámpák helyett széles és alacsony, vízszintes tájolású lámpákat alkalmaznak. Látszik, hogy minden eszközt igyekeztek bevetni, hogy a csaknem változatlan alapforma ellenére új karaktert kölcsönözzenek a Civicnek.
A típus talán hajtás-kínálatában változik a legkevesebbet: Amerikában, ahol még mindig az olcsó, de jó hírű népautó szerepét tölti be, kétféle hajtással lesz kapható. Az alapkivitelbe kétliteres, 160 lóerős négyhengeres szívómotor kerül, a drágább változatba pedig 1,5 literes, turbós négyhengeres 182 lóerővel. Mindkét motorhoz csak fokozatmentes automata váltó jár majd.
A konzervatív motorválasztékkal szöges ellentétben a fedélzeti elektronikát látványosan fejlesztették. Ahogy manapság szinte minden gyártó, a Honda is áttér a digitális műszeregység használatára. A Civicbe kiviteltől függően 7 vagy 10,2 hüvelykes változat kerül. Már olyan kivitel sem készül a CIvicből, amelynek ne lenne középső érintőképernyője, bár itt is kétféle lehetőséget kínál a gyártó: 7 és 9 hüvelykes LCD-k közül lehet majd választani.
A Honda emellett aktív biztonsági rendszerből is a legfrissebbet kínálja a Civichez. A Honda Sensing nevű, egy kamerával és nyolc szonár-érzékelővel tájékozódó vezetéstámogató csomag például tartalmaz minden lényeges forgalomkövető funkciót: képes sávtartásra és álló helyzetig fékezésre is.
A Civic gyártását a nyár folyamán kezdik majd, és úgy tűnik, minden változata az amerikai kontinensen készülhet. A szedán gyártása a kanadai Allistonban folyik majd, míg a később bemutatkozó ötajtós az Indiana állambeli Greensburg-ben szerelik össze.