Luca de Meo szerint az Euro 7 kibocsátási norma érkezésével a benzines modellek ára is elszáll majd, olyannyira, hogy az elektromos modellek is értelmet nyerhetnek.
A Renault vezetője egy interjú során tett említést arról, hogy miként látja a jövőt a jelenleg igencsak népszerű B szegmens esetében. „Van egy minimális ára egy belsőégésű motor megtisztításának. Kell részecskeszűrő, katalizátorok sok nemesfémmel, és más drága alkatrészek. Ez független attól, hogy egy 15 ezer eurós Clióról, vagy egy 120 ezer eurós Mercedes S osztályról beszélünk. Persze az S osztályba mindenből nagyobb kell, de arányaiban így is sokkal olcsóbb lesz a motor megtisztítása, és a vásárló meg tudja fizetni. A kisautók gyártóira viszont nehéz idők jönnek.” - mondta.
A vezérigazgató úgy látja, a megoldást az elektromos autók jelentik. „Közben azt látjuk, hogy az akkumulátorok évente átlagosan 10%-kal olcsóbbak lesznek, és a kis villanyautókba ráadásul kisebb akkumulátorok kellenek. Emiatt egyre közelebb van az a pont, ahol az egyre drágább benzines és az egyre olcsóbb elektromos autók ára találkozik.” - fogalmazott.
De Meo egész biztosan haza beszél egy kicsit, hiszen a cég terveiben fontos szerepet szánnak az olyan elektromos miniautóknak, mint a modernizált Renault 5, amelynek a prototípusát januárban, a Renault stratégiai terveinek ismertetésével párhuzamosan mutatták be. Ez a Renault Zoe helyére érkező kiskocsi biztosan nem lesz olcsó, de arra számítanak a Renault vezetői, hogy markáns stílusa és az elektromos hajtáslánc miatt így is nagy mennyiségben tudják majd értékesíteni.
A hagyományos négy méter körüli kisautók kategóriája az utóbbi években ugyan veszített a jelentőségéből, elsősorban a kis szabadidő-autók térnyerése miatt, de még a tavalyi, a pandémia miatt kirívóan gyenge évben is elment belőlük 2,25 millió példány.