Az Európai Unió még 2019 őszén fogadta el azt az új direktívát, miszerint 2020 szeptemberétől már hosszabb (nagyjából plusz 80-90 centi) fülkével is fejleszthetnek kamionokat az európai tehergépkocsi-gyártók. Azt viszont már a gyártók dönthetik el, hogy ezt a növekedést a jobb aerodinamikai együttható kialakítására, vagyis a fogyasztás csökkentésére, vagy a fülke meghosszabbításával a sofőrök kényelmének javítására használják fel.
Az viszont bizonyos, hogy az új jogszabálynak köszönhetően az összes új kamion nagyobb szélvédőt kaphat, amely jobb kilátást nyújt a sofőröknek, ezzel biztonságosabbá téve a kamionokat. Mivel több hely áll rendelkezésére a mérnököknek, nem csak a szélvédő alsó éle kerülhet lejjebb, hanem a fülke alatt lévő gépészeti berendezéseket is optimálisabban lehet elosztani, pláne úgy, hogy hamarosan jön az Euro VII norma bevezetése. Az utolsó ilyen nagy mértékű jogszabályváltozás Európában, amely a teherautók fülkeméretének növelését engedélyezte, 1987-ben jelent meg.
Ahogy 34 évvel ezelőtt, úgy most, 2021-ben is a DAF az első olyan gyártó, amely teljes mértékben kihasználja az EU új előírásait. Az akkor bemutatott 95-ös 1997-ben kapott egy erősebb ráncfelvarrást, de valójában a mai napig az 1987-es fülkével gyártják az XF-eket. Most eljött az idő egy újabb radikális változtatásra: teljesen új fülkét terveztek a holland mérnökök az XF-nek. Mondhatni szerencséjük volt, ugyanis a konkurensek (MAN, IVECO és Scania) jóval az új jogszabály elfogadása előtt kezdték meg teherautó családjuk kifejlesztését.
Bár az új XF bemutatása csak hónapok múlva esedékes, azonban a nemrég megjelent kémfotókból néhány fontosabb részletet már kikövetkeztethetünk: a szélvédő jóval nagyobb felületű, erősebben meg van döntve és alacsonyabbra is került az alsó éle, mint a korábbi modellnél. Az új XF teljes homlokfala is meg van kissé döntve. Így az optimálisabb helykihasználásnak megfelelően már nincs motorsátor a fülkében, így az teljes egészében síkpadlós lehet. A távolsági fuvarozásban használatos Space Cab és Super Space Cab vezetőfülkék nagyjából negyven centiméterrel hosszabbak, mint a régi XF fülkéi, így óriási tér áll majd a sofőrök rendelkezésére.
A legfrissebb kémfotókon jól látható, hogy a holland teherautógyár újdonsága lényegében teljesen elkészült. Legalább egy tucatnyi új DAF teherautó rója tesztköreit Eindhoven környékén. Az új DAF XF bemutatására azonban még várni kell, hiszen eredetileg a tavalyról idénre halasztott, szeptemberi IAA-ra időzítették. Ezt a rendezvényt viszont, mint oly sok kiállítást manapság, a pandémia miatt nem tartják meg idén sem. Valószínűleg csak online, de még a nyár vége előtt bemutatják az új DAF kamiont, amely az új fülkekialakításnak köszönhetően a nagy elődhöz, a 95-öshöz hasonló világsiker lehet.