Az Európai Unió még 2019 őszén fogadta el azt az új direktívát, miszerint 2020 szeptemberétől már hosszabb (nagyjából plusz 80-90 centi) fülkével is fejleszthetnek kamionokat az európai tehergépkocsi-gyártók. Azt viszont már a gyártók dönthetik el, hogy ezt a növekedést a jobb aerodinamikai együttható kialakítására, vagyis a fogyasztás csökkentésére, vagy a fülke meghosszabbításával a sofőrök kényelmének javítására használják fel.
Most már biztosan jöhetnek a kerekebb orrú teherautók
Az EU Tanács is jóváhagyta, ezzel már nincs akadálya, hogy hosszabb, kerekebb orrú teherautók kerüljenek európai utakra.

Az viszont bizonyos, hogy az új jogszabálynak köszönhetően az összes új kamion nagyobb szélvédőt kaphat, amely jobb kilátást nyújt a sofőröknek, ezzel biztonságosabbá téve a kamionokat. Mivel több hely áll rendelkezésére a mérnököknek, nem csak a szélvédő alsó éle kerülhet lejjebb, hanem a fülke alatt lévő gépészeti berendezéseket is optimálisabban lehet elosztani, pláne úgy, hogy hamarosan jön az Euro VII norma bevezetése. Az utolsó ilyen nagy mértékű jogszabályváltozás Európában, amely a teherautók fülkeméretének növelését engedélyezte, 1987-ben jelent meg.
Ahogy 34 évvel ezelőtt, úgy most, 2021-ben is a DAF az első olyan gyártó, amely teljes mértékben kihasználja az EU új előírásait. Az akkor bemutatott 95-ös 1997-ben kapott egy erősebb ráncfelvarrást, de valójában a mai napig az 1987-es fülkével gyártják az XF-eket. Most eljött az idő egy újabb radikális változtatásra: teljesen új fülkét terveztek a holland mérnökök az XF-nek. Mondhatni szerencséjük volt, ugyanis a konkurensek (MAN, IVECO és Scania) jóval az új jogszabály elfogadása előtt kezdték meg teherautó családjuk kifejlesztését.
Bár az új XF bemutatása csak hónapok múlva esedékes, azonban a nemrég megjelent kémfotókból néhány fontosabb részletet már kikövetkeztethetünk: a szélvédő jóval nagyobb felületű, erősebben meg van döntve és alacsonyabbra is került az alsó éle, mint a korábbi modellnél. Az új XF teljes homlokfala is meg van kissé döntve. Így az optimálisabb helykihasználásnak megfelelően már nincs motorsátor a fülkében, így az teljes egészében síkpadlós lehet. A távolsági fuvarozásban használatos Space Cab és Super Space Cab vezetőfülkék nagyjából negyven centiméterrel hosszabbak, mint a régi XF fülkéi, így óriási tér áll majd a sofőrök rendelkezésére.
A legfrissebb kémfotókon jól látható, hogy a holland teherautógyár újdonsága lényegében teljesen elkészült. Legalább egy tucatnyi új DAF teherautó rója tesztköreit Eindhoven környékén. Az új DAF XF bemutatására azonban még várni kell, hiszen eredetileg a tavalyról idénre halasztott, szeptemberi IAA-ra időzítették. Ezt a rendezvényt viszont, mint oly sok kiállítást manapság, a pandémia miatt nem tartják meg idén sem. Valószínűleg csak online, de még a nyár vége előtt bemutatják az új DAF kamiont, amely az új fülkekialakításnak köszönhetően a nagy elődhöz, a 95-öshöz hasonló világsiker lehet.
