Valószínűleg az eltérő gyártási helyszínek miatt, de a hosszabbik Tiguan változat felújítását majdnem egy évvel a rövidé után jelentették be.
A változtatások persze hasonlóak a rövid Tiguan változatéihoz: a nyújtott modell is megkapja a frissebb, kevésbé szigorú orr- és farkialakítást, illetve az átdolgozott műszerfalat rajta a több érintőgombbal. A belső tér változtatásai között külön figyelmet érdemel, hogy a régimódi mutatós műszerfal a legegyszerűbb változatokból is eltűnik: egy 8 hüvelykes LCD kijelző kerül a helyére. Úgy látszik, a mechanikus műszereknek lassan végleg búcsút inthetünk.
A motorválaszték öt szabvány Volkswagen négyhengeresből áll majd: az alapkivitelbe az 1,5 literes 150 lóerős TSI turbómotort építik, a drágább modellekbe pedig csupa kétliteres kerül. A benzinesek 190 vagy 245 lóerősek, a dízelek 150 vagy 200 lóerősek lehetnek. Ebből a változatból R jelű sportváltozat várhatóan nem készül.
A frissebb arcú Allspace-t négy helyszínen gyártják majd: két kínai és egy orosz üzemben, valamint a mexikói Pruebában – ez utóbbi gyárban készülnek az Európába szánt változatok is.