Az autógyártók sorra jelentik be a rövidebb-hosszabb gyárleállásokat a mikrocsip-hiányra hivatkozva, és úgy tűnik, a problémára nem születik megnyugtató megoldás az idén.
Erre utal legalábbis Volkmar Denner nyilatkozata: a Bosch első számú vezetője a Frankfurte Allgemeine Zeitungnak nyilatkozott: „Nehéz hónapok állnak előttünk: a helyzet egészen biztosan feszült marad 2022-ig.” - mondta.
A félvezetőhiány nem csak az autóiparra jellemző mostanság: a járvány miatt kiesett kapacitások növekvő kereslettel találkoztak, és egyelőre nincs meg az a többlet-kapacitás, amire a helyzet gyors normalizálásához szükség volna. Az autóipart egyebek közt azért érinti igen erőteljesen a probléma, mert az elmúlt években drámaian megnőtt az elektronikát használó alkatrészek száma.
Független elemzések szerint csak az idén mintegy 110 milliárd dollár veszteséget hoz majd az autógyártóknak a félvezetőhiány, és ugyanezért mintegy 3,9 millió autóval kevesebb készülhet, mint tervezték.