Eszeveszetten erős lett az új M4-es BMW és hiába kívánja a versenypályát, valahogy azt éreztem, ez a karakter már kinőtte a világot. Tipikus izomból meglódulós gran turismo-nak viszont épp remek, mert ahhoz van nyomaték, feszes futómű és hát, súly is akad váratlan bőséggel. Innentől pedig akár lehet kabrió is.
Úgy néz ki, mintha vászontetős volna, ami visszahozza a tisztességes kabrió hangulatot. De valójában a tető panelekből áll, melynek csak a felső rétege vászon, így megmarad a keménytetős hő- és zajkomfort, valamint a merevség. 18 másodperc alatt nyílik és csukódik, a csomagtér pedig legnagyobb formátumában 385 literes, rendeltetésszerű használat esetén 300 liter.
Vastag gumicsíkokat festeni az aszfaltra vagy keresztbe menni vidám ívben ezzel is lehet, mert xDrive összkerékhajtása leoldható és a kipörgésgátlója szintén több fokozatban állítható. Erő az bőven akad hozzá, hiszen az S58B30 kódú, két turbóval megfújt sorhatos teljesítménye 510 lóerő, nyomatéka pedig 650 Nm.
3,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra és az M Drivers csomaggal 250 helyett 280 km/óra a végsebessége. Mindez igazából pont az M4 Cabrio-nál lényegtelen, hiszen itt jóval többet ér maga a hangulat, a szél susogása meg a kipufogó durrogása egy tetszőleges hegyi szerpentin visszafordítója előtt.
Lehet, hogy sokaknak az M4 Cabrio ördögtől való, hiszen sokat beáldoz a valódi sportautó értékrendből, de mára ez úgyis inkább a hedonizmusról szól, arra pedig kevés jobb van egy kabriónál.