Arese RH95: ez is Ferrari, csak elegánsabb
A tavalyi Aero 3-hoz hasonló stílusban építették át a Touring Superleggera szakemberei a középmotoros Ferrarit. Itt is lágy, szervesen egymásba hajló felületekkel találkozunk.
Az apró Touring Superleggera időről időre mutat valami érdekeset. Ezúttal a cég 95. születésnapjára készítettek egy sportkocsit: az Arese RH95 természetesen kis sorozatban készülő, méregdrága speciálgép, de abból a fajtából, ami után nyilván kapkodni fognak a gyűjtők.
Legfeljebb az autó arányaiból sejthető, hogy az alapját a Ferrari F8 Tributo adja, a középmotoros Ferrarik legfrissebbje. A karosszéria burkolata teljesen új: lágy vonalvezetésű, ránézésre is áramvonalas, ugyanakkor a tetőn és az ajtók mögött kialakított légbeömlőkkel, és a hátsó kerekek feletti szélesítésekkel kellőképp mozgalmas jelenség. Nem mondanánk, hogy szebb, mint a Ferrari, de nagyon mások: mintha egy jól szabott zakót hasonlítanánk egy márkás melegítőfelsőhöz.
Műszaki szempontból nincs érdemi eltérés, de szükség sincs rá: a Tributo a maga 1435 kilójával és 720 lóerejével eleve kihasználhatatlanul erős, így az átépítés során nem változtatnak a műszaki tartalmán.
A Touring Superleggera összesen 18 ilyen autót tervez legyártani, bár a gyártás szó talán túlzás is. A donor Ferrarit a vásárlónak kell hoznia, amin a kis olasz manufaktúra utána fél évig dolgozik, mire elkészül az Arese egy példánya. Árat nem mondtak – ezt a részletet csak a komoly érdeklődőknek árulják majd el. Ám meglepő lenne, ha sokkal olcsóbb lenne, mint maga az F8, aminek 228 ezer euró az alapára.