Mióta beköszöntek a BMW-hez a modern turbómotorok, nem ritka jelenség, hogy minden szempontból túlteljesítik azokat az adatokat, amik a katalógusban szerepelnek. A mérések bőven nagyobb teljesítményt, masszívabb nyomatékot és jobb gyorsulást mutatnak. De nem a BMW 540i és az M550i esetében, melyre az amerikai Car and Driver magazin világított rá.
Gyári adatok szerint a hátsókerekes BMW 540i (333 lóerő) 5,2 másodperc alatt van 100-on, az xDrive pedig 3 tizeddel hamarabb. Ennek megfelelője az amerikai 0-60 (97 km/óra), amire 4,9 és 4,6 másodpercet ígérnek az összkerekes verzióban. Ugyanezek a számok az M550i xDrive (530 lóerő) esetében 3,8 (0-100) és 3,6 másodperc (0-60). Utóbbira mértek rá a Car and Drivernél és kiderült, hogy az alacsonyabb oktánszámú benzinnel 4,1 másodperc, a jobb minőségű üzemanyaggal pedig 3,9 a realitás.
Végül kiderült, hogy a problémát a motorvezérlő és a menetstabilizáló elektronika rossz kommunikációja okozza, ami a turbónyomás csökkenését eredményezte. A BMW bejelentette, hogy a 2021-es autókra felhőn keresztül érkezik majd szoftverfrissítés, ami megoldja ezt a roppant égető problémát.