Két sikeres szabadidő-autóját újítja fel a BMW: az X3-ast és az X4-est hasonló szabásminta alapján dolgozták át.
A legfeltűnőbb mindkét modellen a megújuló orr-rész: a dupla hűtőmaszk valamivel magasabb és szögletesebb lesz, a fényszórók viszont egy centivel alacsonyabbak. A típuspárosra azonban nem kerülnek rágcsáló-fogaknak tűnő nagy vesék – a BMW-nél a legnépszerűbb modellek esetében nyilván nem kockáztatják, hogy a közönség a szélsőséges forma miatt elpártoljon.
Hátul még kevésbé látványosak a módosítások: kicsit változtattak a lámpatestek felépítésén, és a lökhárítók formáin, de a változtatások nem igazán érintik az autók karakterét.
A belső térben talán a mutatós műszereket váltó képernyő a legszembeötlőbb újdonság, bár a középső kijelző mérete is nőtt: 10,25 és 12,3 hüvelykes panelekkel gyártják majd az X3-ast, míg az X4 csak a nagyobbik panellel érkezik. Maga az Idrive rendszer is fejlődik: az Operating System 7 nevű változat már távolról frissíthető, támogatja az Androidos telefonokat is.
A két típus motorválasztéka ismerős szabvány kétliteres négyhengeresekből és háromliteres soros hathengeresekből áll. A benzinmotor-kínálat teljesítménye 184 és 360, a dízelmotoroké 190 és 340 lóerő közt lesz, emellett készül a páros konnektoros hibrid hajtással is: a 30e jelzésű változatok 292 lóerő összteljesítmény mellett akár 50 km-es tisztán elektromos hatótávot kínálnak. Természetesen lesz új X3 M és X4 M sportváltozat is: ezekben a motor teljesítménye ugyan marad az eddigi 480 illetve 510 lóerő, a csúcsnyomaték viszont 50 Nm-rel, 650 Nm-re nő.
Az új X3 és X4 nemzetközi jellegét jól mutatja, hogy élő bemutatójukat a Chengdu Motor Show-n tartják Kínában, a gyártásuk augusztus folyamán indul az Egyesült Államok-beli Spartanburgban, az európai változatot pedig a müncheni IAA-n állítják ki először.