Az MG már megelőzte az Alfa Romeót Európában
Úgy tűnik, az MG jól időzítette az európai visszatérést, bár a járványhelyzet miatt ebben sokan kételkedtek. Viszont úgy néz ki, az elektromos MG ZS révén olyasmit kínálnak, amire van kereslet.
A kínai kézbe került MG eddig elsősorban Nagy-Britanniában próbálta megvetni a lábát, kevés sikerrel: 2009 és 2013 között nem tudták elérni az évi ezer autós eladási szintet, és 2019-ig tartott, hogy meghaladják az évi 10 ezer autót. Ehhez képest kisebb csoda történt az elmúlt másfél évben: tavaly a járvány ellenére elment 25 ezer MG Európában, az idei év első négy hónapjában pedig 10 800, amivel a márka beelőzte az Alfa Romeót is.
Ez nyilván annak is köszönhető, hogy 14 országban nyitottak kereskedéseket, de annak valószínűleg még inkább, hogy ezekben a kereskedésekben olyasmit kezdtek kínálni, ami nincs minden konkurensnek. Az MG ZS, ami az eladások bő 60%-át adta, elektromos hajtással is kapható, ami az Európa-szerte bevezetett villanyautó-támogatásokkal, és a konkurenciánál rövidebb várakozási időkkel jelentős vonzerőt jelent.
Ebben az irányban is fejlesztik tovább a kínálatot: a tavasszal bemutatott Marvel R egy újabb magas építésű, elektromos hajtású típus, amely a Volkswagen ID.4 közvetlen vetélytársa lehet.
Úgy tűnik, az MG márkát birtokló Shanghai Auto bízik a sikeres folytatásban, mert már most az európai kereskedőhálózat megduplázásán dolgoznak, bár egyelőre csak olyan nagyobb piacokon, mint Németország, Franciaország, Spanyolország, Portugália, Svédország és Norvégia.