Kipróbálták a Chiron Super Sport végsebességét
A Volkswagen Ehra-Lessien tesztközpontjának hatalmas, döntött kanyaros teszt-oválján zajlott a próba, a gyáriak szerint sikeresen. Új rekord persze nem született, de ez nem is volt cél, viszont mutatós képsorozatot tettek közzé az eseményről.
Alapvetően arra voltak kíváncsiak, hogy a gyártásra szánt konfigurációban az autó mennyire viselkedik stabilan a korábban tesztelt 380 km/h, és az elektronikusan beállított 440 km/h-s csúcssebesség közti tartományban. Az eredmények állítólag kielégítőek – ezt mutatták a mintegy száz szenzorral végzett mérések, és a tesztelők tapasztalatai egyaránt. A cél nyilván az, hogy a képzetlen pilótát se lepje meg úgy az autó, még végsebességgel száguldva sem, hogy a Bugatti a vezető hibáján kívül okozhasson balesetet.
A Chiron Super Sport egy másik változata, a 300+ már két éve bizonyította, hogy túl képes lépni a 490 km/h-t, ám a nemrég bemutatott lassabb változat, a sima Super Sport a végsebesség-hajhász változatnál kényelmesebb belső térrel érkezik. Az előbbiből 30, az utóbbiból 60 példányt terveznek legyártani.
A teszten készített fotókon egyébként az is jól látszik, hogy az elegáns, arany-fekete prototípusra a nagy tempó után bőven ráfér a mosóban némi bogároldás.