Az európai élvonalba készül a Skoda
Ezúttal a Skodánál jött el a nagy pillanat, amikor a cégvezetés terveit hangzatos programban foglalják össze a szélesebb nyilvánosság számára. A csehek a Next Level – következő szint – szlogent találták ki a program számára, ami egyszerre számol jelentős erősödéssel az európai újautó-piacon, és a kínálat villanyosítása révén a választék környezetbarátságának javítására.
Látszólag a legegyszerűbb célkitűzésük az, hogy 2030-ra Európában a 8. helyről az 5. helyre ugranak az eladott autók számát tekintve. Ez azonban önmagában is elég merész, ha azt nézzük, hogy mekkora változást ígérnek az évtized végére az EU-ban már elfogadott szén-dioxid-kibocsátási szabályok. Ennek kapcsán a teljes piac jelentős csökkenése, és ezzel együtt az erőviszonyok drámai átrendeződése várható. Magyarán a Skoda erősebb pozíciója nem feltételnül jelentené a forgalom, vagy az autóeladások növekedését.
Ami a konkrét jövőbeli lépéseket illeti, a Skoda három új, az Enyaq-nál olcsóbb elektromos modell bemutatását ígéri, és ennek kapcsán a cég cseh telephelyein is megindul a villanyautó-gyártáshoz szükséges alkatrészek fejlesztése és gyártása. Eddig úgy tűnt, a VW csoport az elektromos modellek gyártását elsősorban Németországba koncentrálja, ugyanakkor a piac várható változásai miatt tényleg szükség lehet a Skoda gyárak fokozatos átalakítására is. Maga a gyártó úgy számol, hogy 2030-ra az itteni eladásaik 50-70%-át már elektromos autók adják majd.
A cégvezetés terveiben az európán kívüli régióknak is jelentős szerep jut: ezekben évi 1,5 millió autó eladását tervezik, méghozzá úgy, hogy ismét megerősítették: az Egyesült Államokban továbbra sem tervezik a márka bevezetését.