Valkyrie AMR Pro: ez eddig a legdurvább Aston
Úgy néz ki, az Aston Martinnál nem szeretnék, ha teljesen kárba veszne az a rengeteg aerodinamikai fejlesztés, amit a versenypályára szánt Valkyrie változat kialakítása érdekében végeztek el. Így ezeket most egy csak pályán használható változaton hasznosítják.
Az AMR Pro változat hosszabb és szélesebb is az utcai kivitelnél: elöl és hátul is a karosszérián túllógó légterelőket kapott, ezektől összesen 26 centivel hosszabb, mint az utcai változat. Ennél is nagyobb azonban a tengelytáv növekedése, ez 38 centivel lett több. A nyomtávot is megszélesítették, elöl 9,6, hátul 11,5 centivel. A légterelők ráadásul nagyjából megduplázták az autóra ható leszorítóerőt, és mivel nem kell megfelelni a versenyszabályoknak, a V12-es motor csúcsteljesítménye is maradhatott 1000 lóerő felett.
A gyáriak szerint így a gép Le Mans-ban nagyjából 3:20-as időre lesz képes, ami ugyan gyengébb idő Kamui Kobayashi 2017-ben felállított körrekordjájnál – az időmérőn 3:14,79-et ment a Toyota TS050-nel – de az nem lenne meglepő, ha a közeljövő 680 lóerőre korlátozott LMH és LMDh autóinál gyorsabbnak bizonyulna az Aston Martin versenyautója, amelyet nem kötnek a szabályok.
A szupergyors Valkyrie persze még nincs egészen kész, a finomhangolás még hátra van. Ezt az Aston Martin két F1-es pilótája, Lance Stroll és Sebastian Vettel segítségével végzik a következő hónapok során. A terv az, hogy a negyven szériapéldányból az elsőket már 2021 végén leszállítják a potenciális vásárlóknak.