A fülkéje már Mercedes, máskülönben kiállásra nem sok újat hozott a Kamaz új versenykamionja, a 435091-es. A Dakar-rali kamionos értékelést tizennyolc alkalommal megnyerő tatárföldi gyártó a napokban mutatta meg az új gépet, amit hamarosan, a szibériai Selyemút-ralin avatnak fel.
A tereprali-világbajnokságot szervező FIA 2022-re nagyobb szabálymódosítást jelentett be korábban, erre kellett reagálnia a terepralisport legnevesebb versenyén, a Dakar-ralin öt év óta veretlen Kamaznak is. Az oroszok már tavaly nekiálltak az új versenykamion fejlesztésének, amin erősen érződik a mercedeses rokonság (a Daimlernek 15 százaléka van a vállalatban). A 435091 név alatt futó versenykamion fülkéje - akárcsak a közúti Kamaz K5-ösé - az előző Mercedes Actros fülkéjét használja, azaz maradt az ősöreg buldogfülkés kialakítás, nem tértek vissza a korábban be nem vált, szintén Mercedestől átvett csőrös felépítésre.
A 6,9 méter hosszú, 2,5 méter széles és 3,3 méter magas kamion hajtásáról a Kamaz saját 12,98 literes, biturbós motorja gondoskodik, viszont az új, de legalább módosított motor teljesítményéről eddig nem beszéltek. A monstrum egyébiránt a szabályokhoz igazodva üresen 8,6 tonnás, de a háromfős legénységgel, a 950 literes üzemanyagtartályát telenyomva, pótkerekekkel már felülről súrolja a tíz tonnát.
A jövő évi Dakaron már ezzel lesz ott a Kamaz minimum három, de várhatóan inkább négy kamionos különítménye. A Kamaz jelenleg a KTM mellett a verseny történelmének legsikeresebb gyártója: az osztrákoknak a motorok értékelésében, a Kamaznak a kamionokéban van tizennyolc sikere.