Nem sok részletet hagyott a Müncheni Autószalonra, minden fontosat megmutatott az Opel az Astra L-ről. A stellantisos idők első Astrája az utolsó csavarig új, és ez lesz az első generáció a típus történelmében, ami már plug-in hibridként is kapható lesz.
Nem szokatlan az Opelnél, hogy rövid életet hagynak egy Astra-generációnak, így annak sem feltétlen a PSA-s felvásárlás az oka, hogy az Astra K-nak mindössze hat év jutott. Akárhogyis, az L az első Astra az új időkből, ami a konszern EMP2-es padlólemezére épült, így a Peugeot 308 nagyon közeli rokona. Méretben is szinte ugyanakkora, mint a francia féltestvér, de töredékcentikkel minden irányban túlnyúlik rajta: 437 centi hosszú, 186 centi széles és 147 centi magas lett az új ötajtós Astra.
A külső semmi karaktert nem hagyott meg az előző Astrából, ellenben a márka múltjából sokat merített. Az orrát nagyon direkten az ős-Manta ihlette, az efféle kerékjáratokig pedig szintén messzire kell menni: az első Corsán volt hasonlóan rajzolva. Látható az igyekezet, amennyire csak lehetett, messzire próbálták rajzolni a formát a 308-astól, ami nem volt egyszerű feladat, miután minden lényeges műszaki és szerkezeti elem azonos a két autón. A képeken amúgy a kínálat csúcsmodelljét, egy kontrasztos tetőszínnel extrázott, aranymetál konnektoros hibridet látni – a mezei Astrák kevésbé lesznek feltűnő darabok.
Az ötajtós Astra csomagtartója 422 literes lett, ami 52 liter pluszt jelent az elődjéhez képest. Nem szerény adat, a januárra várható kombi lesz viszont, ami kiszolgálja majd az Astrában pakolható literekre vágyó ügyfelek igényeit. A beltér elöl is felismerhetetlenre változott. A leginkább nagy változás, hogy két darab tízcolos kijelző néz a sofőr felé már az alapmodellben is, a kézifékkart pedig kár keresni, már itt is elektronikus.
Az alapmodell a háromhengeres, 1,2 literes benzinmotort kapja – ez lehet 110 vagy 130 lóerős. A dízeles kínálatot a négyhengeres 1,5 literes adja 130 lóerővel. Ez utóbbi hatfokozatú kézivel jár, de kérhető nyolcsebességes automata váltóval is. A nagy dobás a konnektoros hibrid lesz, ami a 150 vagy 180 lóerős 1,6 literes turbómotor mellé kap egy 109 lóerős villanymotort és egy 12,4 kWh-s akkucsomagot, amivel 50 kilométer körüli hatótávot tud majd tisztán villannyal is. Ez már a forgalmazás kezdetén elérhető lesz, 2023-ban pedig várhatóan kijön egy csak villanymotoros változat is.
Könnyen lehet, hogy a többi részletre még várni kell a szeptemberi Müncheni Autószalonig, ott lesz ugyanis az Astra L ünnepélyes bemutatója. A sorozatgyártását még az idén megkezdi a rüsselsheimi üzem, de a kiszállítások várhatóan csak a jövő év elején indulnak majd.