Mint érdekes jelenségről, az elmúlt években többször írtunk már a vietnámi Vinfast autógyártóról, amit először megmosolygott a nemzetközi sajtó, aztán kiderült, hogy nagyon is komoly szándék és tőke van a kezdeményezés mögött. Friss hírek szerint már a nyugati terjeszkedést is megkezdték.
![Vinfast VFe36](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3893/38939/389398/38939897_61b3c55b595fcf4f555e09ba275d173e_wm.jpg)
Vietnám első hazai autógyártója a vietnámi piacon tavaly már észrevehető mennyiségben árulta autóit: 30 ezret adtak el, és innen léptek volna tovább idén, de a globális félvezetőhiány megakasztotta az idei terveiket. A nemzetközi terjeszkedést ettől függetlenül nem vetették el; ennek az előkészítése önmagában hosszú folyamat, mire a végére érnek, várhatóan megoldódik az ipar ellátottsága. Bár külföldi kereskedői hálózatot nem terveznek, online próbálják majd értékesíteni autóikat, a nyugati terjeszkedés első lépéseként képviseleti irodákat nyitottak nemrég Európában és Észak-Amerikában, amelyek előkészítik a márka bevezetését.
![Vinfast VFe35](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3893/38939/389397/38939723_7330f974fabb2ce6fd0c7e9b6b621dc5_wm.jpg)
A nyugati tervekről annyit tudni, hogy elektromos SUV modelljeikkel kezdik majd meg a terjeszkedést. Ezek már nagyrészt saját fejlesztésű városi terepjárók: az 500 kilométeres hatótávú VFe35, valamint az 550 kilométeres VFe36 egyelőre az a két modelljük, amikkel először külföldre mennének. Ezek szériaváltozatát várhatóan még idén megmutatják, az eredeti tervek szerint 2022-ben pedig már piacon lennének. Hogy a nyugati piacokra mikor érnek oda, vagy hogy odaérnek-e egyáltalán, azt majd az idő eldönti, de szándék jól láthatóan van a vietnámiakban.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)