Frissült a Kia Ceed
Megejtette a menetrend szerinti félidei ráncfelvarrást a Kia a Ceeden, és az ilyenkor szokásosnál egy kicsit többet variáltak a harmadik generáción a koreaiak. Ez itt rögtön az új orr, amin több a tagolás, mint eddig bármikor a Ceed múltjában.
Bár ez csak egy ráncfelvarrás, jól látható, hogy a nemrég mutogatott új formanyelvet egyelőre igyekeznek távol tartani a nem villanyos modellektől a Kiánál. A tigris orr nemhogy maradt, továbbfejlődött az új Ceeden, és egy hajlított, a felső sarkaival a lemez alá kúszó formában él tovább. A formatervezők viszont nem lógták el ennyivel a munkát, csak az orron ott van még újdonságnak alul az a két fényezett csík felfelé hajlított végekkel, de a korábbi unalmas dizájnt még egy nagyobb lökhárító széli nyílással is sikerült feledtetni. És akkor ezek még csak a fém és a műanyag, de az a háromosztású fényszóró is teljesen új elem.
A hátsó lámpákat utolérte a dinamikus irányjelző, bár úgy tűnik, ez csak a GT-Line sajátja lesz. A méhsejt mintás led-rács a helyzetjelzőnek és a féklámpának már-már túl karakteres újítás egy félidei frissítéshez. Ez az öt sorba rendezett egység az, amivel megoldható a dinamikus fényjelzés indexelésnél, de ennyi különálló leddel akár egyszerűbb formákat is meg lehetne jelentetni rajta. Vannak még új felnik és színek, odabent viszont nem a fogható dolgok frissültek, hanem a multimédia. Megszaporodtak az USB-csatlakozók, már hátul is fűthetőek az ülések, és immár vezeték nélkül is működik az Android Auto és az Apple CarPlay.
A motorkínálatban is vannak eltérések. A belépőszint egyliteresének 100 lóerős változata kérhető lesz gázos kivitelben, míg a 120 lovas 48 voltos hibridrendszert kap. A 136 lóerős 1,6-os dízelmotor pedig ezután kizárólag lágyhibriddel lesz elérhető.
A frissített Ceed gyártása augusztusban indul Szlovákiában. Addig várhatóan a módosított Xceedet is megmutatják, bár az sem kizárt, hogy a teljes Ceed-család hivatalos bemutatójával megvárják a szeptemberi Müncheni Autószalont.