Keresztben is verethet a család a 320 lovas kombi Golffal
66 milliméterrel hosszabb a tengelytávja a kombi Volkswagen Golfnak a klasszikus ötajtósnál, ami azt jelenti, hogy a hátsó lábtér 903 helyett 941 milliméteres, a csomagtartója pedig 611 literes és az ülések döntésével több mint 1,6 köbméterre bővíthető, ha még ennél is több motyónak kell a hely. Mindez változatlan a Golf R Variant esetében, ami 320 lovas, összkerékhajtású, és van az a mód, amiben megy kilinccsel előre.
Apró R logókkal szórták meg körben a legerősebb és leggyorsabb Volkswagen Golfot, a lámpák között pedig kék csík fut. A lökhárítók hatalmas hűtőnyílása megüzeni, hogy a 2,0 literes TSI-t úgy megfújták, mint a lufit, és ehhez sok levegő kell. 320 lóerő és 420 Nm jön ki belőle, a maximális nyomaték 2100-tól 5350-ig megvan. Tehát épp a Cupra Leon fölé lőtték.
4,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, az R Performance csomaggal a végsebessége 270 km/óra. 20 mm-rel alacsonyabb a futóműve, adaptív lengéscsillapítói, elektronikus differenciálműve (XDS) és összkerékhajtása van, melynek drift módja is van, mint mondjuk a Mercedes-AMG CLA 45 S-ben. A kézi váltó marad a könnyedebb GTI kiváltsága, a Golf R-hez 7 sebességes, duplakuplungos automata jár.
Ahogyan a többi Golfhoz, úgy az R-hez is elérhető minden vezetéstámogató rendszer, az okos LED fényszórók és a Digital Cockpit Pro nevű fedélzeti rendszer modellhez igazított változata. A Golf R kombi 51 585 eurótól indul Németországban.