Ötletem sincs, hogy mit fogyasztanak mostanság a Hyundai formatervezői, de az utóbbi időkben kizárólag eszeveszett menő autókat rajzolnak. Az Ioniq 5-ben ott van minden kedves retró elem úgy, hogy közben annyira futurisztikus, nehezen hiszem a fizikai létezését. Aztán ott a hamarosan Ioniq 6 név alatt valósággá érő Prophecy, ami pont könnyed kavicsszerűségével szögezi földhöz az állakat. Ezek viszont mind villanyautók. Igaz, legalább olyanok, amik alapján könnyű megkívánni a halkan, suttogva guruló jövőt. Az Elantra N viszont egy rendes sportszedán.
Ennek a pályagéppé hegyezett változatával versenyez Michelisz Norbi is, de az utcai változat sem kevésbé vagány kiállású. Az Elantra N lemezei olyanok, mintha papírból hajtogatták volna. Mindenütt érdekesen törő élek és szögek vannak és ettől még az elsőkerekes négyajtós arányok is hirtelen kívánatosak lesznek.
Már az i30 N-en is érezhető volt, hogy komolyan vették a feladatot a sportrészleg mérnökei és az Elantra N is sok jót ígér. 2,0 literes, négyhengeres turbómotorja 280 lóerős (túltöltéssel kifúj belőle 290-et is) és 395 Nm nyomatéka van. 5,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig az egyezményes 250 km/óra. A Hyundai ígérete szerint a hangi élmény sem okoz majd csalódást, rendesen fog üvölteni és durrogni az Elantra N. Akinek ez kevés, az hangolhatja szabadon a hangszóróból jövő hangokat.
Hatsebességes kézi váltóját szénszálas szinkrongyűrűkkel szerelik, a 7 sebességes, duplakuplungos automatája N Grin Shift (20 másodpercig túltöltés), N Power Shift és N Track Sense Shift üzemmódokat kínál. N Corner Carving Differential van benne, ami alatt a Hyundai az elektronikusan vezérelt önzáró differenciálművet érti.
1,7 kg-ot spóroltak meg azon, hogy a WRC versenyautókéhoz hasonlóan a féltengelyeket a csonkállványba integrálták. Ez hatékonyabb és jobban ellenáll a komolyabb oldalgyorsulási erőknek. Masszívabb stabrúdjai vannak, erősített futóműve és adaptív lengéscsillapítói.
Nagy fekete hűtőmaszkja van, ritka rácsozással, amiben szinte eltűnnek az első fényszórók. Splitterén és a szoknyácskáin piros csík fut végig, mert az ugye sportos és a végén két, határozott dörrentővel, meg gusztusos hátsó szárnnyal zárul. Az utastérben opcióként 10 milliméterrel lejjebb ülő kagylók és a kormányra helyezett piros indítógomb, valamint a babakék módválasztók hatásos showelemek.
Fedélzeti rendszerének menüjében akad köridőmérő, de sokkal fontosabb, hogy olyan adatokat is megoszt, mint a vízhőfok, az olajhőfok és a turbónyomás. Innen nézve tényleg úgy tűnik, hogy gondoltak azokra, akik hétköznap ingáznak vele, de hétvégén megdolgoztatják rendesen a Michelin Pilot Sport 4S-eket a pályanapon.