950 lóerős hibrid szupersportautó az Aston Martin Valhalla

2021.07.16. 15:52

Fantasztikus őrültek ezek ott az Aston Martinnál, hiszen még mindenki más tisztán elektromos sportautót épít, sosem volt gyártók verik meg a világot és már szögelik a belsőégésű motorok koporsóját, addig ott Gaydonban elkészült a kicsit hibrid, de annál inkább V8-as Valhalla.

Ez minden idők első középmotoros Aston Martinja, ami teljesen új korszakot nyit majd az elegáns angol márkánál. Mert az Aston Martinnak bőséggel akadnak fényes versenysikerei, és most a Forma-1-ben is ott a jól csengő név, de alapvetően mindig a világmegmentő James Bond és a klasszikus granturizálás határozta meg az autókat. A Valhalla viszont egy kőkemény sportautó, aminek belterét még mindig nem láthatjuk, de a végleges formatervet és a műszaki adatokat már igen.

Vázának alapját a szénszál erősítésű műanyag monocoque adja, és csupa rettenetesen könnyű anyagból épül, ezért a száraz súlya 1550 kg. Az egész nagyon letisztult és szoborszerű, de tele van aktív aerodinamikai elemekkel, ami miatt 240 km/órás sebességnél 600 kg leszorítóerőt termel.

Felfüggesztése nyomórudas, mint a versenyautóké, és adaptív lengéscsillapítói vannak, valamint állítható magasságúak is, így a fekvőrendőrök előtt meg lehet emelni az orrát. Track módban az aszfalthoz közelebb engedi magát, hogy jobban dolgozzon az aerodinamika. Kifejezetten a Valhallához fejlesztett Michelin Pilot Sport Cup 2 gumikkal szerelik az elöl 20, hátul pedig 21 colos felniket, és karbon-kerámia fékei vannak, ami brake-by-wire rendszerű, tehát elektromos rásegítésű.

4,0 literes, biturbó V8-asa az AMG-től érkezik, és 750 lóerőt üvölt ki magából 7200-as fordulaton, amihez az Aston Martin számára tervezett és gyártott 8 sebességes, duplakuplungos automata csatlakozik. Differenciálműve elektronikusan vezérelt. Ez már eddig is baromi jól hangzik, de a Valhalla nem attól hibrid, hogy benzint és gumit éget.

Hanem attól, hogy van benne még egy 400 voltos hibrid rendszer és tengelyenként egy elektromotor, amik még 204 lóerőt dobnak be a közösbe. Ezek közül az első mozgatja teljesen elektromos módban az autót akár 130 km/órás sebességig, de nem sokáig tart a hangtalan suhanás, mert a megtehető hatótáv 15 kilométer.

Teljes tűzerővel - tehát a 950 lóerővel és 1000 Nm nyomatékkal - a Valhalla 2,5 másodperc alatt zavarja le a 100-as sprintet, és 330 km/órás a végsebessége. Az Aston Martin már a Nordschleifén megkergette a prototípust, aminek alapján 6 perc 30 másodperces köridőt ígérnek.

LED mátrixos fényszórók adják a fényt, adaptív tempomat és holttérfigyelő rendszer is lesz a Valhallában, de a beltérről csak annyit árultak el, hogy az Aston Martin Valkyrie kabinjánál tágasabb és használhatóbb lesz. Kétzónás klímával, modern fedélzeti rendszerrel és a fix ülésekhez állítható kormánnyal, meg persze a finom bőrökkel.

Úgy tűnik, hogy az Aston Martinnál rákaptak a skandináv mitológiára, melynek világa egy hatalmas kőrisfa, a Yggdrasil. Ez ér fel az alvilágtól egészen Asgardig, az istenek lakhelyéig, ami a Bifröszt nevű szivárványhídon átkelve közelíthető meg. Itt található Valhalla is, a hely, ahol a csatában elesett harcosok lelkei gyűlnek össze, és készülnek a világ végén vívott csatára, a Ragnarökre.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.