2014-ben mutatták be a Porsche kisebbik szabadidő-autóját, a Macant, ami még az első Audi Q5-össel közös alapokat használja, de az igazi varázslata továbbra is az, hogy benne ülni és vezetni nagyon közel áll ahhoz, amit sportautókban érezhet az ember. Nehéz is elengedni egy ilyen sikersztorit, ezért a Porsche már másodjára frissítette a Macant.
Legutóbb 2019-ben ejtették meg a faceliftet, aminek során kicsit átrajzolták a lökhárítókat és a fényszórókat. A leglényegesebb változás a Cayenne-hez igazított, összekötött hátsó lámpák és a dízelmotorok kiirtása volt akkor. Most pedig újra ceruzát ragadtak a formatervezők, amire a Macan GTS feketére rúzsozott szája egy erős bizonyíték. Egyúttal a Turbo helyett ez lett az új csúcsmodell.
Eltűntek a hagyományos gombok az utastérből, helyükre a fényes fekete panelre sorakoztatott érintőkapcsolók kerültek, a GT sportkormányt pedig átvették az új 911-esből. A fedélzeti rendszer érintőképernyője 10,9 colos és tud AndroidAuto-t illetve Apple CarPlay-t is.
60 lóerővel lett erősebb a Macan GTS 2,9 literes, biturbó V6-osa (ez a motor van a Cayenne S-ben, de még az RS 5-ben is), így már 440 lovas, amivel 4,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 272 km/óra a végsebessége. Az adaptív légrugós futómű elöl 10, hátul pedig 15%-kal feszesebb, hogy jobb legyen a tapadás.
259 km/órával lehet zúzni vele a belső sávban és Sport Chrono csomaggal 4,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra a középső modell, a szintén 2,9-es motorral szerelt, de szerényebb, 380 lóerős Macan S. Picit erősebb lett a 2,0 literes, négyhengeres turbómotorral szerelt belépőmodell is, az 265 lovas és 6,2-es 0-100-at tud.
Szóval, aki benzinmotoros Porsche Macannak szeretné kenni, az ne sokáig gondolkozzon, mert a következő generáció már elektromos lesz, és a turbós V6 helyett már csak a Electric Sport Sound vagy az Apple Music szól majd benne.