Úgy néz ki, elköszönhetünk a legizgalmasabb Kiától
A koreai sajtó szinte már temeti, és egyre valószínűbb, hogy nemhogy utódot nem kap, de már jövőre leállhat a Kia Stinger gyártása. Az ötajtós sportautó túlságosan kilóg a márka húszas évekbeli terveiből, és még csak nem is fogy elég jól.
Kevés autót fogad olyan általános szeretet az autós sajtóban, amilyet a Stinger szerzett magának az elmúlt négy évben. A meglepetés ereje is mellettük volt, hiszen a Kiától senki sem várt ilyen izgalmas sportautót a tízes évek vége felé. A Stinger csúcsváltozata a 3,3 literes V6-ossal szerelt, összkerékhajtásos kiadás, de a szerényebb motoros (2.0 T-GDI, 2.2 CRDI) változatait is jól fogadta a szakma. Mindenesetre hiába rajongta körbe a sajtó, a piacon nem lett akkora siker, amekkorának a koreaiak remélték.
Még ha az ötajtós sportautók mezőnyét nem is rengette meg, nem az eladásai miatt kaszálhatják el a koreaiak. A leginkább nyilvánvaló ok a hibrides/villanyautós átállás lehet, ami a Kiánál is nagy átszervezésekkel jár. Konkrétan a Stinger sohari gyártósorát megkaphatja a hibrid Carnival a koreai sajtó szerint. Helyi hírek szerint 2022-ben állíthatják le a Stinger gyártását, és egyelőre semmi infó róla, hogy a nevet vagy a karaktert átmentenék egy hibrid vagy villanyos modellre. A jelenlegi motorjaival Európában eleve nem lett volna hosszú életű, a szigorodó kibocsátási normák miatt túl drága lenne a Kiának a kínálatban tartani.