A németek legújabb nemzetközi hobbiterepjárója Európába is megérkezett. A Latin-Amerikában, Nivus típusjelzéssel már tavasszal bemutatott modellt nálunk Taigo néven kínálják majd, kibővített motorpalettával.
Az autó méreteiben és fontosabb részleteiben nem változott a névcsere kapcsán – a Taigo is 4,27 méter hosszú, 2,57 méteres tengelytávú, 1,76 méter széles és 1,49 méter magas, akár brazil gyártású rokona. A csomagtér ugyanakkor névlegesen egy kicsivel nagyobb, 438 literes, bár nem tudni, hogy a 23 liter többlet kialakításbeli eltérésből, vagy eltérő mérési módszerből fakad-e. A legfeltűnőbb eltérés a két típus között a lökhárítók kialakítása: az európai modellen kevesebb a fényezetlen műanyag, viszont magasabbra húzták a ködlámpa-fészkeket az első lökhárítóban, hátul pedig elhagyták a fémszínű alsó dekorációt.
További eltérés elsősorban a motorválasztékban lesz. Az alapmodelleket itt is háromhengeres, egyliteres turbós benzinmotor hajtja, amelyből kétféle változat készül majd, egy 95 és egy 110 lóerős. A csúcsváltozatban ezen felül elérhető lesz a VW 1,5 literes, 150 lóerős négyhengeres motorja is. Ami viszont egyik változathoz sem lesz elérhető, az az összkerék-hajtás: aki terepre menne a szabadidő-autójával, annak nem a Taigo lesz a legjobb megoldás.
A Taigo gyártása Spanyolországban folyik majd, és 28 országban lesz kapható a típus ezen a néven: az EU-n kívül Törökországban, illetve egyes afrikai országokban lesz elérhető.