Egyelőre turbók nélkül tesztelik az 5007 lóerős Develt
Javában tart a Devel Sixteen fejlesztése, amelyről a tervezés 2006-os kezdete óta most először mutattak valódi tesztúton készült videót (a Supercar Blondie nevű Youtuber gyakorlatilag csak simogatta az autót). A helyszín Olaszország, a felvételek alapján az autó össze is állt, bár a karosszéria elemei még fényezetlenek és a lámpatestek is hiányoznak. Ezek apróságok, sokkal nagyobb hiányosság azonban, hogy a Steve Morris Engines által fejlesztett, LS-en alapuló, 12,3 literes motor egyelőre a tervezett négy darab turbó nélkül fut.
Emlékeztetőül: a pályára szánt verziónál továbbra is 5007 lóerős teljesítményt, 5094 Nm-t és 515 km/h-s végsebességet emlegetnek, míg a közútra szánt Devel megáll 3000 lóerő körül. Ezek mellett lesz egy még olcsóbb, V8-as változat potom 1500 lóerővel. Szükség is van a borzasztó számokra, mivel a váltó önmagában 500 lóerős teljesítményvesztést jelent. A hihetetlen adatok közepette némi bizalomra ad okot, hogy a főmérnök az a Paolo Garella, aki az Apollo IE-ért és az SCG 003-asért is felel, ám még ilyen tapasztalatok ellenére sincs könnyű dolga: az 500 km/h feletti sebesség óriási mérnöki kihívást jelent.
A félkész látvány ellenére a Devel szerint 8 hónapon belül elkészül leszállítják az első megrendelő autóját. Nem egyértelmű, hogy ennyi idő alatt sikerül-e turbóstul is készre szerelni a Sixteent, mindenesetre az aerodinamikai teszteken már túl vannak, ezeket a Pininfarina szélcsatornájában végezték (videó). A dubaji székhelyű cég továbbra is fogad rendeléseket az autóra, a V8-as spúr verzió 1,6 millió dollárba (~360 millió forint), az utcai V16 1,8 millióba (~539 millió forint), míg a pályára szánt 5007 lóerős darabok 2+ millióba kerülnek (~600 millió forint).