Egy ideje már tudni lehetett, hogy nagy dobásra készül a Nissan, tavaly ősszel Z Proto néven tanulmányt is mutattak, most pedig végre bemutatták az egyszerűen csak Z-nek nevezett sportkocsi gyártásra kész változatát. Ráadásul látszólag mindenkinek a kedvére tesznek vele, akiben csak kicsit is megmozgatnak valamit a klasszikus felépítésű sportautók.
A végleges változat stílusában, formájában alig változott a prototípushoz képest, ugyanazt a retrós dizájnt képviseli. Alig 4,4 méter hosszú, gyönyörű, letisztult kupé, igen meredek tetővonallal, aprócska szárnnyal, dupla kipufogóval, elöl splitterrel, hátul diffúzorral. Fölösleges is ragozni, nincs túlcicomázva, törekedtek az egyszerűségre, ami nagyon jól is áll a Z-nek. A kaszni merevebb, mint az elődnek tekinthető 370Z-é.
A műszaki tartalom is nagyon jól hangzik: az ikerturbós V6-os kereken 400 lóerőt teljesít, a csúcsnyomaték 475 newtonméter, ez a specifikáció megegyezik az Infiniti Q60-éval. Elég tisztességes erő tolul tehát a hátsó kerekekre. Váltóból hatfokozatú kézi az alap, de lehet kérni kilencgangos automatát is, váltófülekkel – ez utóbbi egyenesen a GT-R-ből érkezik.
A beltérben a klasszikus elemeket próbálták ötvözni a kornak megfelelő, modern megoldásokkal, és állítólag versenyzők véleményét is kikérték az elrendezés kialakításához. A sofőr előtt hagyományos műszerek helyett egy 12,3 colos kijelző kapott helyet, középen is van egy nyolchüvelykes képernyő, fölötte viszont három analóg műszer is helyet kapott. Van persze Bluetooth, Android Auto, Apple Carplay, USB-csatlakozás.
Nem maradtak ki az olyan segédletek sem, mint a vészfékasszisztens, a gyalogosfelismerő, a sávelhagyás-figyelmeztető, holttérfigyelő, valamint a hátsó keresztforgalom-figyelő, de jutott a Z-be intelligens tempomat, valamint tolatókamera is. Ezek nyilván nem egy hardcore sportkocsi nélkülözhetetlen kellékei, de a mindennapokat kényelmesebbé teszik.
A Nissan Z három felszereltségi szinttel megy majd piacra, a tervek szerint jövő tavasszal. Az alapmodell a Sport, fölötte eggyel a Performance-t találjuk, és lesz egy limitált szériás Proto Spec kivitel is. Ezek között a felnik, a gumik és némi külső-belső cicoma jelenti a különbséget. Később persze nem kizárt egy Nismo-változat érkezése sem, de erről jelenleg még nincs szó. Az árazásról egyelőre nem tudni biztosat, de támpontot adhat, hogy az USA-ban 40 ezer dollár, azaz 12 millió forint környékére saccolják.
Rossz hír viszont, hogy az eddigi információk alapján az új Z-ből Európa nem kap. Kérdés, hogy tartják-e végül magukat ehhez az elképzeléshez.