Bár több koprodukciós modell tűnt el az utóbbi években, a haszonjárművek területén viszont folytatódik az együttműködés a Renault-Nissan és a Mercedes között. A Renault Kangoo alapjaira ismét bemutattak egy csillagos orrú változatot, és a későbbiekre továbbiakat is ígérnek.
A Citan csak az első a közös, dobozos jellegű modellek sorában. A név a munkaváltozatokat takarja: egyaránt lesz lemezoldalú furgon, és végig ablakos Tourer kivitel is. Egyelőre egyféle méretről tudunk, ez 4,5 méter hosszú és 2,72 méter tengelytávú, bár később lesz egy hosszabb változat is. A furgon raktere 2,9 köbméteres, a hasznos rakodási hossza pedig 3,05 méter, és úgy alakították ki, hogy két szabvány euró-raklap elférjen belül egymás mögött. Az autó vontatási kapacitása 1,5 tonna.
A személyszállító változat ötszemélyes, de hátul három különálló üléssel rendelkezik, és ebben hét légzsák is az alapfelszereltség része. Természetesen számos biztonsági berendezés is alapáron jár, így van visszagurulás-gátló, automata vészfék, holttérfigyelő, sávtartó asszisztens és távolságtartó tempomat is.
A műszaki alapok természetesen egyeznek a Kangoo megoldásaival, de a Mercedes szerint a Citan hangolása eltérő lesz, így kényelem és vezetési élmény tekintetében állítólag nem teljesen egyforma a két testvérmodell. A motorválaszték viszont tényleg azonos: 1,5 literes dízelekkel és 1,3 literes turbós benzinmotorokkal kínálják a típust, az előbbiek 75, 95 és 115 lóerővel, az utóbbiak 100 és 130 lóerővel lesznek elérhetők.
Később jelentősen bővül majd az elérhető változatok száma. 2022-re ígérik az eCitan nevű elektromos teherautó-változatot, amelyről egyelőre annyit tudunk, hogy 285 km lesz a hatótávja. Később érkezik két luxusváltozat is: a T osztály hagyományos motorokkal, illetve az EQT elektromos hajtásrendszerrel.
A most bemutatott egyszerűbb változatokat a Mercedesnél már szeptember közepétől meg lehet majd rendelni, a típus alapára 23 800 euró lesz.