Az autógyártók heti rendszerességgel állítanak le gyárakat a félvezető-alapú termékek globális hiánya miatt. Emellett kénytelenek más megoldásokat is megfontolni, hogy ahol lehet, fenntarthassák a gyártást.
A Ford például bevezette a Puma Design változatát, amelyből kimarad az automata vészfék. Ezt eddig a típus összes változatához kínálták, és a jelenléte hozzájárult az EuroNCAP ötcsillagos értékeléséhez, de a csiphiány miatt ezekből az olcsóbb modellekből most kimarad. A cél nyilván az, hogy a félvezető-igényes alrendszerek számának csökkentésével több autót gyárthassanak, illetve ne legyen szükség a gyártás leállítására.
A Volvo ezzel párhuzamosan az XC60-ashoz extraként rendelhető Driver Awareness biztonsági csomagot vette ki a kínálatból, ugyanezen okból. Ez olyan funkciókat tartalmaz, mint a holttérfigyelő kormányzási segítséggel, illetve a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer automata vészfékkel. Aki ezzel rendelt autót, az most választhat, hogy kivárja, míg a csomag újra elérhető lesz, vagy enélkül, de hamarabb jut az autójához.
A globális hiány kialakulásához egyébként maga az autóipar is hozzájárult, hiszen az utóbbi egy-másfél évtizedben nagyon gyors ütemben nőtt a valamiféle félvezető-terméket igénylő funkciók köre a személyautókban. A biztonsági és kényelmi rendszerek tucatjai jelentek meg, amelyek mind újabb elektronikai alkatrészeket jelentenek.