Sportkocsikban nem tiltaná be a benzinmotort Olaszország
A javaslatban, amely egyelőre komoly egyeztetések tárgya, a 2035-ös céldátum szerepel: elvben akkortól válhat tilossá az új belsőégésű motoros autók forgalmazása az Európai Unió területén. Ám már most úgy hallani, vannak, akik kivételekért harcolnak: állítólag ilyen az olasz kormányzat, amely a szupersportkocsi-gyártók számára szeretne valamiféle kivételt az általános szabály alól.
Az érvelésük úgy hangzik, hogy ezek a cégek jóval kevesebb autót állítanak elő, és helyeznek forgalomba Európában, mint a tömeggyártók – a legnagyobbak, a Ferrari és a Lamborghini éves európai eladásai is néhány ezer autót jelentenek csupán – így egy ilyen kivétel sem jelentene érdemi többlet-terhelést a levegő számára. A teljes technológiai átállás ugyanakkor olyan többletterhet róhat az ilyen kis gyártókra, ami akár végzetes is lehet. Ha nem is a Ferrari vagy a Lamborghini számára, de az olyan kisebb márkáknak, amilyen például a Pagani.
Az így is valószínűtlen, hogy hosszú távú kivételt tennének az EU döntéshozói a kisebb sportkocsigyártókkal, de néhány éves haladék simán elképzelhető, ami megkönnyítheti a kisebb piaci szereplők számára az átállást az elektromos, vagy más, nem fosszilis szénhidrogént égető hajtás-technológiára.