A Model S Plaid a leggyorsabb gyári villanyautó a Nürburgringen

2021.09.10. 16:43

A vásárlók szempontjából gyakorlatilag semmi jelentősége nincs a nürburgringi köridőknek, a gyártók - főleg marketingértékük miatt - mégis fontosnak tartják a rekordokat, gyakran hetekig készülnek egy-egy próbálkozásra. Friss fejlemény a témában, hogy a leggyorsabb gyári villanyautó címet immár egy Tesla bitorolja, a három motoros, ezer lóerő fölötti Model S Plaid.

1.png

Az eddigi csúcstartó a 616 lóerős Porsche Taycan Turbo volt, amelynek idejére 11,431 másodpercet vert a Tesla a maga 7:30:909-es rekordjával. Érdemes megjegyezni, hogy a Turbo nem a leghegyesebb Taycan-verzió, így nem lenne csoda, ha a közeljövőben a legdurvább, 750 lóerős Taycan Turbo S, vagy valami még komolyabb is ott körözne a pályán. 

A Teslánál hangsúlyozták, hogy az autó teljesen gyári, semmilyen módosítás, se versenygumi nem volt rajta, de Elon Musk vonatkozó tweetjéből kiderül, hogy hamarosan egy karbon-fékes, fejlesztett aero-csomaggal és pályagumikkal kiegészített modell is fut majd a Nordschleifén, igaz, az ezirányú próbálkozásokat a tunerekre bízzák.

Az eredménnyel egészen komoly társaságba került a Model S Plaid, alig néhány négyajtós szedán van, ami gyorsabban tudta eddig teljesíteni a 20 kilométeres távot: ilyen a BMW M5 CS, a Jaguar XE SV Project 8, a Porsche Panamera Turbo és a Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé 63S. Bizonyára még ebből az időből is lehet faragni, de egyelőre a Tesla-tulajok mindebből annyit profitálnak, hogy hamarosan versenypályás beállítások/frissítések is érkeznek majd a Model S-hez.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.