Az Autocarnak adott interjújában Markus Schäfer, a Mercedes operatív működéséért felelős vezetője (COO) azt nyilatkozta, hogy a villanyautók fejlesztési költségei és az SUV-k hegemóniája együttesen okozhatja a kombi forma vesztét.
Schäfer szerint a kombi-piac már most sem mondható stabilnak, és a villanyautókra való átállás közepette kockázatos lenne bizonytalan modellváltozatokba fektetni, főleg, hogy az elektromos fejlesztések jelenleg önmagukban is borzasztó költségesek.
Az elmondottak egybevágnak Gorden Wagener, a cég formatervezési vezetőjének múlt heti nyilatkozatával is, amelyben az új EQ modellek sajátos formáját indokolta meg: a padlóba épített akkupakkal egyszerűen nem néz ki jól a hagyományos szedán forma, ugyanez valószínűleg a kombik esetében is hátráltató tényező, mivel a magasított kombi tulajdonképpen egyenlő az SUV-vel. Két külön járművet hasonló céllal és formával - redundáns lévén - senki nem fog gyártani.
Még egy szög a kombi koporsójában (ironikus, hogy a halottaskocsik is kombik), hogy a puttonyos forma főleg Európában népszerű, míg az SUV-k globálisan uralják az eladásokat, egyetlen piacért pedig nem éri meg euro-milliárdokért fejlesztett modellváltozatokat a kínálatban tartani.
Ha tényleg megvalósulnak a Schäfer által megjósoltak, középtávon nagyon sok áldozata lesz az elektromos átállásnak és az SUV-k univerzalitásának: a kevésbé profitábilis kisautók már most is eltűnőben vannak, de az interjúban említett kombik mellett a szintén kis potenciállal rendelkező és villanyos formában tervezési kihívásokat állító kabriók száma is megcsappanhat - ahogy a hagyományos értelemben vett szedánok is.
via Motor1.com