Az egyre sokasodó villanyautók és crossoverek között felüdülés egy jó benzines szedán, a sportos mellékzöngéket bugyorgó Subaru WRX pedig különösen az. Az autó az Outback-kel (és egyebekkel) közös Subaru Global Platformra épül, ezzel teljesen eltávolodik az előd Imprezától. A 2,4 literes turbós boxerből 271 lóerőt és 350 Nm-t hoztak ki, ami egész pontosan 3 lóerővel több, mint az elődmodell.
Csüggedni bizonyára nem kell, az autó jobb/élvezetesebb vezethetősége szempontjából fontos területeken javítottak a japánok: az iker-fogaskerekes elektromos rásegítésű kormányművel természetesebb érzetet nyújt az autó, alacsonyabbra került a súlypont, a karosszéria merevsége 28 százalékkal, a felfüggesztés rögzítési pontjaié pedig 75 százalékkal nőttek.
Az autó a Subaru Symmetrical All-Wheel Drive összkerékhajtását kapta, ami aktív nyomatékvektor-szabályozással egészül ki. A puritánok számára öröm, hogy az autó kapható lesz hatsebességes kézi váltóval, de a finnyásak választhatják az átdolgozott CVT-t is, amelynél manuálisan is válthat a sofőr: nyolc fix áttétel áll rendelkezésre; a felváltások 30, a visszaváltások 50 százalékkal gyorsabbak az eddiginél. A drágább WRX GT kivitel esetében a CVT az alap, ehhez - WRX-ek esetében először - elektromosan vezérelt adaptív lengéscsillapítók is járnak.
Az autó belsejében öröm, hogy a függőleges tájolású központi kijelző nem szorítkozik a tapizós bevitelre, fizikai gombokkal lehet állítani a fontos funkciókat. A GT verziónál 8 irányban, motorosan állítható Recarókba ülhet a sofőr, az aktív biztonságról a Subaru EyeSight csomagja gondoskodik.
A WRX külseje inkább evolúciós fejlesztés, forradalomról nincs szó, bár az új platform miatt érezhetően szélesebb lett az elődnél. Az ikonikus hátsó szárny hiányzik a WRX-ről - talán az érkező STi-n lesz -, a hátsó rész viszont, valószínűleg tudatosan emlékeztet a Subota/Toyobaru BRZ-re. A formatervet így a műanyag sárvédőívek igyekeznek megmenteni az unalomtól, de a Subarukat hagyományosan nem is a szépségükért szokás megvenni.
via Carscoops