Az egyre sokasodó villanyautók és crossoverek között felüdülés egy jó benzines szedán, a sportos mellékzöngéket bugyorgó Subaru WRX pedig különösen az. Az autó az Outback-kel (és egyebekkel) közös Subaru Global Platformra épül, ezzel teljesen eltávolodik az előd Imprezától. A 2,4 literes turbós boxerből 271 lóerőt és 350 Nm-t hoztak ki, ami egész pontosan 3 lóerővel több, mint az elődmodell.
![](https://kep.index.hu/1/0/3979/39798/397981/39798145_8ee65304f3872b2c47d3dda8334d6cbb_wm.jpg)
Csüggedni bizonyára nem kell, az autó jobb/élvezetesebb vezethetősége szempontjából fontos területeken javítottak a japánok: az iker-fogaskerekes elektromos rásegítésű kormányművel természetesebb érzetet nyújt az autó, alacsonyabbra került a súlypont, a karosszéria merevsége 28 százalékkal, a felfüggesztés rögzítési pontjaié pedig 75 százalékkal nőttek.
Az autó a Subaru Symmetrical All-Wheel Drive összkerékhajtását kapta, ami aktív nyomatékvektor-szabályozással egészül ki. A puritánok számára öröm, hogy az autó kapható lesz hatsebességes kézi váltóval, de a finnyásak választhatják az átdolgozott CVT-t is, amelynél manuálisan is válthat a sofőr: nyolc fix áttétel áll rendelkezésre; a felváltások 30, a visszaváltások 50 százalékkal gyorsabbak az eddiginél. A drágább WRX GT kivitel esetében a CVT az alap, ehhez - WRX-ek esetében először - elektromosan vezérelt adaptív lengéscsillapítók is járnak.
![](https://kep.index.hu/1/0/3979/39798/397981/39798147_cd86163391fc3248ee2679b8fe966b0d_wm.jpg)
Az autó belsejében öröm, hogy a függőleges tájolású központi kijelző nem szorítkozik a tapizós bevitelre, fizikai gombokkal lehet állítani a fontos funkciókat. A GT verziónál 8 irányban, motorosan állítható Recarókba ülhet a sofőr, az aktív biztonságról a Subaru EyeSight csomagja gondoskodik.
![](https://kep.index.hu/1/0/3979/39798/397981/39798149_7394e011cb0c499dd19cf8c94d2464e1_wm.jpg)
A WRX külseje inkább evolúciós fejlesztés, forradalomról nincs szó, bár az új platform miatt érezhetően szélesebb lett az elődnél. Az ikonikus hátsó szárny hiányzik a WRX-ről - talán az érkező STi-n lesz -, a hátsó rész viszont, valószínűleg tudatosan emlékeztet a Subota/Toyobaru BRZ-re. A formatervet így a műanyag sárvédőívek igyekeznek megmenteni az unalomtól, de a Subarukat hagyományosan nem is a szépségükért szokás megvenni.
![](https://kep.index.hu/1/0/3979/39798/397981/39798151_185305e6ba7c448c501dd2c79d68b023_wm.jpg)
via Carscoops
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)